تبیان، دستیار زندگی
داوری آثار فرستاده شده به کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت» با حضور اساتیدی از دانشگاه های آمریکا، اروپا و آسیا آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردشگری و معنویت

داوری آثار فرستاده شده به کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت» با حضور اساتیدی از دانشگاه های آمریکا، اروپا و آسیا آغاز شد.

بخش گردشگری تبیان
 گردشگری

به نقل از دبیرخانه کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت»، این برنامه، هفتم و هشتم بهمن ماه امسال در ایران برگزار می شود تا برای نخستین بار رویکرد معنوی گردشگری را فراتر از سفرهای زیارتی و مذهبی به بحث و بررسی بگذارد.
براساس آمارها، در حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ در مسافرت های بین المللی به شکلی، گردشگری با آمیزه های معنوی را تجربه کرده اند.
معنویت در حقیقت ارتباطی آگاهانه بین درون فرد با محیط بیرونی برقرار می سازد که زمینه ساز تعمق و تفکر در کلیه اجزا و عناصر در سفر است. از این منظر، مقصد گردشگری از یک فضا و مکان صرف، به فضایی برای سفر و تجربه روحی روانی ناب ارتقاء می یابد، جایی که در آن شاهد شکوفایی و برقراری ارتباط با نیروی برتر بوده و شرایط فرهنگی، مذهبی و اعتقادی، عامل جهت دهنده فرد به حساب می آید.
تا کنون ١١٥مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که هیأت داوران، ٦٠ مقاله را برای داوری در مرحله بعد، واجد شرایط دانسته اند.
این کنفرانس توسط اساتیدی از دانشگاه های بین المللی لانکاشایر انگلستان، فلوریدای آمریکا و مالایا و همچنین دانشگاه های علامه طباطبایی، تهران، تربیت مدرس، علم و فرهنگ، امام صادق(ع)، آزاد اسلامی، پژوهشکده گردشگری، جهاددانشگاهی در مشهد و موسسه تحقیقاتی و آموزشی امام خمینی(ره) با همراهی انجمن علمی گردشگری ایران داوری خواهد شد.
کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت به انگیزه توجه و تمرکز بر مؤلفه «معنویت» که عنصری جدایی ناپذیر از ماهیت گردشگری است و تا کنون در صنعت گردشگری ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است، برگزار می شود و در جریان آن موضوع گردشگری با محورهای فلسفه و دین، روانشناسی و اخلاق، فرهنگ و جامعه، مدیریت و اقتصاد، بحث خواهد شد.


منبع:مهر