تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور، گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا را از سیاست های تهران برشمرد و تاکید کرد که باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت و سفر به ایتالیا و فرانسه با این هدف انجام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد و توسعه کشورایران در پسا برجام

رئیس جمهور، گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا را از سیاست های تهران برشمرد و تاکید کرد که باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت و سفر به ایتالیا و فرانسه با این هدف انجام می شود.

بخش سیاست تبیان
روحانی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در فرودگاه مهرآباد و در تشریح اهداف سفرش به خبرنگاران گفت: این سفر در مقطع تاریخی بسیار مهم و پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار است .
رییس جمهور با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی که در گذشته روابط خوبی با ایران داشته اند، از بررسی و توافق دو سند مهم در جریان این سفر 4 روزه به فرانسه و ایتالیا خبر داد و گفت: در این سفر سند نقشه راه میان مدت و بلند مدت همکاری های تهران با ایتالیا و فرانسه مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص موسساتی که بیمه صادراتی را تضمین می کنند تفاهماتی انجام می گیرد.
رییس جمهور با اشاره به آمادگی کشورمان برای جذب فناوری های نوین گفت: ایران پیشرفت های خوبی در خصوص فناوری های نوین داشته است و جذب این نوع فناوری ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
روحانی همچنین از امضای اسنادی در بخش های مختلف اقتصادی در جریان سفر به ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: در خصوص حمل و نقل و نوسازی ناوگان هوایی و نیز ریل لوکوموتیو و خودرو اسناد زیادی آماده است که در جریان این سفر مورد مذاکره و تفاهم قرار خواهد گرفت.

روحانی صبح دوشنبه به منظور دیدار با روسای جمهوری ایتالیا و فرانسه و دیگر مقامات عالی رتبه این دو کشور با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تهران را به مقصد رم ترک کرد

رییس جمهور اضافه کرد: همکاری در بخش های مختلف صنعتی، دانشگاهی، کشاورزی، گردشگری و تجهیزات پزشکی و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که در جریان این سفر در خصوص آن مذاکرات و تفاهماتی انجام خواهد گرفت.
رئیس جمهور همچنین ملاقات با پاپ و مقامات واتیکان و دیدار و گفت وگو با فعالان اقتصادی و سیاسی را از دیگر برنامه های این سفر دانست.
بر اساس این گزارش رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی روسای جمهوری ایتالیا و فرانسه صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، تهران را به مقصد رم ترک کرد.
روحانی صبح دوشنبه به منظور دیدار با روسای جمهوری ایتالیا و فرانسه و دیگر مقامات عالی رتبه این دو کشور با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تهران را به مقصد رم ترک کرد.
دیدار با نخست وزیر و تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی ایتالیا نیز در برنامه سفر رییس جمهوری به رم پیش بینی شده است.
حضور در واتیکان و ملاقات و گفت و گو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر به اروپا است.
همچنین رییس جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و هیات های عالیرتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت.
ملاقات و گفت و گو با مدیرکل یونسکو؛ بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس است.
همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه است.
همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.


منبع : ایسنا