تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قانون تعیین می کند که تشخیص جرم سیاسی به عهده چه کسی است و ما نیز براساس قانون عمل خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتمام حجت قوه قضاییه!

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قانون تعیین می کند که تشخیص جرم سیاسی به عهده چه کسی است و ما نیز براساس قانون عمل خواهیم کرد

بخش سیاست تبیان
حجت ‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: اگر هرکس به هر نهادی اعم از شورای نگهبان و شخصیت های آن توهین کند یا افترا ببندد قابل تعقیب است و مدعی العموم می تواند بدون شکایت خصوصی وارد شود.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که اگر برخی اشخاص و یا گروه های سیاسی در این شرایط به شورای نگهبان اهانتی کنند آیا تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند یا خیر، گفت: اگر هرکس به هر نهادی اعم از شورای نگهبان و شخصیت های آن توهین کند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرد چنان که برخی رسانه ها اقداماتی از این دست داشته اند و دادستان وارد عمل شده است.

* آزادی 4 زندانی دارای تابعیت دوگانه با مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که یکی از 4 نفر آزادشده با نام نصرت الله خسروی چه زمانی بازداشت شده بود و آیا محکومیت وی قطعی بوده و یا به اتهام جاسوسی انجام گرفته، گفت: بعضی از این چهار متهم محکوم شده بودند و برخی نیز محکوم بودند اما حکم شان قطعی نبود و برخی نیز حکم شان قطعی بود. وی ادامه داد: این کار در راستای مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود و براساس آیین دادرسی صرف انجام نشد بلکه براساس این مصوبه آزاد شدند.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا تشخیص جرم سیاسی به عهده دادسرا است یا دادگاه، گفت: بگذارید اول این مهم تعریف شود و در قانون مشخص گردد. سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قانون تعیین می کند که تشخیص جرم سیاسی به عهده چه کسی است و ما نیز براساس قانون عمل خواهیم کرد.


منبع : تسنیم