تبیان، دستیار زندگی
اسم این مجلس خانه ملت است، نه خانه یک جناح، اگر اینطور است، نیاز به انتخابات نیست، همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب رهبر کدام است؟!

اسم این مجلس خانه ملت است، نه خانه یک جناح، اگر اینطور است، نیاز به انتخابات نیست، همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس."

آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
انتخابات

انتخابات، تایید صلاحیت ها، ردصلاحیت ها، شورای نگهبان، اصولگراها، اصلاح طلبان و صدها واژه دیگر با مضمون انتخابات، به مثابه ریزگردها، فضای جامعه را در برگرفته اند. آری! باز هم انتخاباتی دیگر در راه است و فضای سیاسی ٓ اجتماعی جامعه پرتحرک گشته است.
هر روز از گوشه و کنار اخبار تایید شده و نشده ای از لیست افراد تایید یا رد صلاحیت شده به گوش می رسد که بر تب و تاب این انتخابات بیش از پیش می افزاید. با توجه به فضای ایجاد شده و همچنین سابقه افکار عمومی جامعه ایرانی،  چنین باوری اشاعه یافته است که با اعلام لیست نهایی افراد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، با سهولت بیشتری می توان نتیجه انتخابات را تخمین زد!
در این میان لازم به ذکر است که اولین وظیفه رسانه ها صداقت در خبر رسانی می باشد، پس ضروری است تا با حفظ این اصل از هرگونه شایعه پراکنی و انتشار اخبار تایید نشده، پرهیز نمایند و بیشتر بر اصل بصیرت بخشی و ارتقای سطح آگاهی افکار عمومی به دور از سانسور و اشاعه کذب، تاکید کنند؛ تا ضمن اجرای رسالت خویش در راستای اقامه جامعه ای آگاه، قدمی موثر برداشته باشند.
در جامعه اسلامی همواره چشم ها رو بسوی فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد و سخنان ایشان فصل الخطاب مردم است. در این راستا مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت گسترده مردم در این موضوع حساس و سرنوشت ساز تاکید داشته و ضمن پرهیز از اعلام نظر شخصی خویش در دفاع از حزب یا کاندیدایی خاص، انتخاب آگاهانه مردم با تکیه بر معیارهای صحیح را لازم می دانند . در این راستا رهبر فرزانه انقلاب با توجه به جایگاه رهبری و ضرورت هدایت جامعه در چارچوب آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی معیارهایی را برای شناسایی بهترین کاندیدا مطرح می نمایند .
ایشان با تاکید بر این که، بنده ی حقیر مثل بقیه ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. فرمودند: "مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکى نیست. مسأله انتخابات، مسأله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است. درست است که قواى دیگر هم هر کدام وظایفى دارند، اما مهمترین مسائل و فعالیت هایى که در بخش هاى مختلف کشور به جریان مى افتد، به قوّه مجریّه مربوط است که سرنوشت آن در این انتخابات معلوم مى شود."

"من نمی دانم، در قانون اساسی آمده است که یهودی ها باید در مجلس نماینده داشته باشند، اما مگر چقدر آشوری، ارمنی، یهودی و ... داریم؟ بیشتر جمعیت آنها شاید به 7000 نفر برسد که از هرکدام از اینها یک نماینده انتخاب می  شود، اما یک جناحی در این کشور جمعیتش 7 میلیون تا 10 میلیون است. آیا نباید نماینده داشته باشد؟ کسی که می  خواهد برود نماینده مجلس شود، می گویند باید متعهد به دین بوده و التزام به قانون اساسی را داشته باشد، اما پس محیط زیست، بیکاری، صنعت، مدیریت چه می شود؟ آیا قانون اساسی را اینگونه می  خواهید تفسیر کنید؟ اسم این مجلس خانه ملت است، نه خانه یک جناح، اگر اینطور است، نیاز به انتخابات نیست، همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس."

از دیدگاه ایشان بهترین فرد (اصلح)، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد.
اما در این میان سخنان اخیر ریاست جمهوری جناب آقای روحانی که چنین فرمودند: "من نمی دانم، در قانون اساسی آمده است که یهودی ها باید در مجلس نماینده داشته باشند، اما مگر چقدر آشوری، ارمنی، یهودی و ... داریم؟ بیشتر جمعیت آنها شاید به 7000 نفر برسد که از هرکدام از اینها یک نماینده انتخاب می شود، اما یک جناحی در این کشور جمعیتش 7 میلیون تا 10 میلیون است. آیا نباید نماینده داشته باشد؟ کسی که می خواهد برود نماینده مجلس شود، می گویند باید متعهد به دین بوده و التزام به قانون اساسی را داشته باشد، اما پس محیط زیست، بیکاری، صنعت، مدیریت چه می شود؟ آیا قانون اساسی را اینگونه می خواهید تفسیر کنید؟ اسم این مجلس خانه ملت است، نه خانه یک جناح، اگر اینطور است، نیاز به انتخابات نیست، همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس." نیز نگرانی هایی را به دنبال داشته است زیرا در ذهن مخاطبان سوالات بی شماری را ایجاد کرده است، از جمله: منظور ایشان از "همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس" دقیقا چه کسانی است؟! و این جمله "پس محیط زیست، بیکاری، صنعت، مدیریت چه می شود؟" واقعا به چه معنا می باشد؟! و ....
به هر حال همانطور که گفته شد رسانه ها باید با انتشار اخبار به دور از هرگونه سمت و سوی جناحی آگاهی افراد جامعه را ارتقا دهند پس، با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، آنچه که مهم است حفظ حریم و حرمت ها و برگزاری انتخاباتی، سالم و سازنده می باشد و بر همگان بالاخص مسئولین ذیربط لازم است تا آرامش سیاسی را برقرار و از تخریب یکدیگر جدا خودداری نمایند تا مردم جامعه با نگاهی گسترده و با آگاهی باردیگر حضور گسترده ای را پای صندوق های رای رقم زنند و این کوبنده ترین مشت بر دهان یاوه گویان غربی است.