تبیان، دستیار زندگی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد با کشورهای خارجی برای راه اندازی پروازهای مستقیم به ایران ، از مذاکره با امریکا برای راه اندازی خط هوایی مستقیم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد با کشورهای خارجی برای راه اندازی پروازهای مستقیم به ایران ، از مذاکره با امریکا برای راه اندازی خط هوایی مستقیم خبر داد.

بخش اقتصاد تبیان
عباس اخوندی

عباس آخوندی در همایش هوانوردی ایرن ۲۰۱۶ گفت: هم شرکت های هواپیمایی خارجی پرواز مستقیم به ایران خواهند داشت و هم تعداد مسیرهای شرکت های هواپیمای ایرانی به خارج و مسیرهای جدید افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ فروند هواپیما در ناوگان هوایی داریم که ۴۰ فروند آن غیرعملیاتی است، گفت: همین هواپیماهای عملیاتی هم برای ما هزینه تعمیر و نگهداری زیادی دارد.

وی افزود: با شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز برای هواپیماهای برد متوسط و بردکوتاه مذاکره کرد ه اییم.

آخوندی درباره خرید هواپیماهای روسی و سوخو هم گفت: بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، هیچ هواپیمای به ناوگان وارد نمی شود و هنوز قراردادی برای این هواپیماهای شرقی نیز نداشته ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود امنیت سرمایه گذاری در ایران را تضمین می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره تأسیس ایرلاین های جدید نیز بازسازی ساختاری در شرایط جدید مدنظر است، برای تأسیس یک خط هوایی، حداقل سرمایه در چند روز آینده از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه ۱۱۴ فروند ایرباسی که از کمپانی ایرباس می خریم نو خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تأسیس ایرلاین های جدید نیز بازسازی ساختاری در شرایط جدید مدنظر است، برای تأسیس یک خط هوایی، حداقل سرمایه در چند روز آینده از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود

آخوندی در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ اظهار داشت: این همایش هر سال در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود و امسال در پساتحریم به میزبانی ایران برگزار شد.

آخوندی با بیان اینکه همه عناصر فعال در حوزه سرمایه گذاری هوانوردی و گردشگری در این همایش حضور دارند گفت: امیدواریم شرایط مناسب توسعه سرمایه گذاری این صنعت در ایران در پساتحریم به بهترین وجه انجام شود.

وی با بیان اینکه ایران مرکز تعادل طبیعی منطقه است، گفت: در شرایط تحریم، مدتی این تعادل به هم خورد، اما در حال برگشت به شرایط قبلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ایران نقش بسزایی در لجستیک بین المللی هوانوردی دارد، گفت: مقرر شده است هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و بلندبرد وارد ناوگان هوایی کشور شود، ضمن آنکه شرایط برای شرکت های سرمایه گذاری و اجاره دهنده هواپیما در ایران فراهم شده است.

آخوندی گفت : برای پروازهای متوسط و بلند به ۴۰۰ فروند هواپیما نیاز داریم.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما