تبیان، دستیار زندگی
درحالی که انتظار می رفت استقلال در نیم فصل تیمی قدرتمندتر از نیم فصل اول را تشکیل دهد، این تیم ظاهرا با جذب تنها یک بازیکن می خواهد به کارش در نیم فصل دوم ادامه دهد. استقلال در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی به کار خود پایان داد و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انفعال عجیب آبی ها در نقل و انتقالات

درحالی که انتظار می رفت استقلال در نیم فصل تیمی قدرتمندتر از نیم فصل اول را تشکیل دهد، این تیم ظاهرا با جذب تنها یک بازیکن می خواهد به کارش در نیم فصل دوم ادامه دهد. استقلال در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی به کار خود پایان داد و پرویز مظلومی، سرمربی استقلال از چند هفته مانده به پایان نیم فصل اول بر لزوم تقویت تیمش در چند پست تاکید کرد. او بشدت خواهان جذب هافبک بازیساز به جای جاسم کرار شد، چرا که با همین قول راضی به جدایی این بازیکن شده بود، با این حال استقلال نتوانست در مدت قانونی جذب بازیکن داخلی در این پست بازیکنی را جذب کند.

بخش ورزشی تبیان
تیم استقلال

استقلالی ها در بیانیه ای که روی سایت رسمی خود منتشر کردند دلیل عدم جذب بازیکنان داخلی را به چند مساله جداگانه تقسیم کردند. دسته اول بازیکنانی بودند که سرباز بودند، دسته دوم بازیکنانی بودند که رقم شان بالاتر از چیزی بود که استقلالی ها انتظار داشتند و دسته سوم بازیکنانی بودند که باشگاه هایشان برخلاف انتظار استقلالی ها عمل کردند و قول های خود را عملی نکردند.
 با این شرایط استقلالی ها به سرعت وارد پروسه جذب بازیکن خارجی شدند و ابتدا دیگو ژاردل، هافبک طراح برزیلی را مد نظر قرار دادند و سپس جفرسون گومز مهاجم برزیلی را به لیست خود اضافه کردند ولی به یکباره شایعه ای در رسانه ها منتشر شد که مظلومی ژاردل را نمی خواهد، این درحالی بود که باشگاه استقلال موضع روشنی در این قضیه نشان نداد و درحالی که این بازیکن بلیت خود را جهت حضور در تهران برای روز پنجشنبه گرفته بود، خبری از وی نشد.
ماجرا برای جفرسون البته عجیب تر بود. حضور این بازیکن از سوی برخی رسانه ها در تمرینات قطعی شده بود ولی خبری از او هم نشد و شاید پرسش اصلی این جا مطرح باشد که دقیقا مسؤولان نقل و انتقالات استقلال و در راس آن بهرام افشارزاده چه کار می کنند؟ آیا آنها متوجه هستند تا آغاز نیم فصل دوم تنها یک هفته مانده و اگر همین هفته هم بازیکن خارجی ای را به ایران بیاورند، بعد از تست های پزشکی و فنی و البته تطبیق سازی محیطی، استقلالی ها در خوش بینانه ترین حالت از این بازیکن می توانند در 8 تا 10 بازی باقیمانده استفاده کنند؟
استقلال خودش را در این فصل برای کسب سهمیه آسیایی بسته بود ولی نتایج خوب آنها باعث شد توقع قهرمانی از این تیم برود، حالا آنها با جذب تنها مهدی مومنی نشان داده اند توانایی زیادی در نقل وانتقالات نداشته اند و در این میان مظلومی دستش بسته تر از گذشته خواهد بود چون نتوانست در پست کلیدی هافبک طراح کسی را جذب کند. به نظر می رسد در اردوی استقلالی ها افرادی باشند که سازی بر خلاف ساز مظلومی کوک می کنند و اختلافات داخلی در این باشگاه شکل جدی به خود گرفته است. گوشه ای از این اختلافات را می توان در اظهارات نظری جویباری علیه معینی پیدا کرد و دور نیست که مظلومی در صورت ناکامی پرده از این اختلافات بردارد.


منبع: وطن امروز