تبیان، دستیار زندگی
اگر مجلس اصلاحاتی شود دوره ششم تکرار و باز هم مسائلی همچون جام زهر مطرح می شود به همین علت اصولگرایان باید به دنبال وحدت باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا اصولگرایان متحد می شوند؟

اگر مجلس اصلاحاتی شود دوره ششم تکرار و باز هم مسائلی همچون جام زهر مطرح می شود به همین علت اصولگرایان باید به دنبال وحدت باشند.

فرآوری: آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
اقا تهرانی

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در نشست بصیرتی که با موضوع برجام و بررسی آخرین وضعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع قم برگزار شد، با بیان اینکه اصولگرایان برنامه مشخصی را برای انتخابات در نظر دارند گفت: اگر مجلس اصلاحاتی شود دوره ششم تکرار و باز هم مسائلی همچون جام زهر مطرح می شود به همین علت اصولگرایان باید به دنبال وحدت باشند.
وی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس می تواند زمینه ای برای حفظ وحدت در انتخابات ریاست جمهور باشد، عنوان کرد: امیدواریم انتخابات مناسبی را شاهد بوده و زمزمه های افراد مخالف نظام را از بین ببریم.
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه اکنون برای هر صندلی مجلس شورای اسلامی ۱۶ کاندیدا وجود دارد، گفت: بنده نتوانستم در جلسه آزمون مجلس خبرگان رهبری حضور یابم اما تاکنون خبر رسمی از تایید یا ردصلاحیت به بنده نرسیده است؛ شاید شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت علمی افرادی که در آزمون شرکت نکرده اند نمایندگانی را به کلاس های دروس خارج آنها بفرستد، شورای نگهبان هر اقدامی انجام دهد قابل قبول است. وی از جایگاه ایران اسلامی در منطقه یاد کرد و افزود: مردم باید یاری کنند تا با حضور موثر، افراد اصلح را در انتخابات به پیروزی برسانند؛ رای ملت در نظام اسلامی قابل احترام است.

هیاهو بر سر رد صلاحیت ها صرفا عملیات روانی بوده و این طیف براساس برنامه ریزی ثبت نام چند لایه همچنان در انتخابات می مانند

حجت الاسلام آقاتهرانی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری احزاب مختلف در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: تعهد نسبت به ارزش های دینی نظام و آرمان ها یکی از شرایط اصلی برای داوطلبین انتخابات است، اقلیت های مذهبی نمایندگان مشخصی در مجلس شورای اسلامی دارند اما با وجود جمعیت گسترده مسلمانان در آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور یک مسلمان وجود ندارد. وی افزایش جمعیت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آینده روسیه اسلام ناب است و بیداری اسلامی در کشورهای کمونیسم رقم می خورد.
آقاتهرانی از افتتاح بزرگ ترین مسجد مسکو توسط پوتین یاد کرد و گفت: اگر نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی باور داشته باشیم از تهدیدهای دشمن هراسان نخواهیم بود، مردم باید نسبت به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند هر چند افرادی در نظام تلاش می کنند تا سخنان ایشان را به شیوه دیگری تفسیر کنند.
این در حالی است که مرور مواضع  افراطیون مدعی اصلاحات روشن می کند؛ هیاهو بر سر رد صلاحیت ها صرفا عملیات روانی بوده و این طیف براساس برنامه ریزی ثبت نام چند لایه همچنان در انتخابات می مانند. معمولا میزان مشارکت مردم در انتخابات گوناگون میان ۶۰ تا ۸۵ درصد در نوسان بوده و به همین دلیل اصلاح طلبان با وجود اصرار بر تحریم برخی انتخابات، هیچ بهره ای از آن نبرده اند.
این طیف براساس برنامه ریزی اولیه به نیروهای خود دستور ثبت نام چند برابری را دادند تا آمار افراد ردصلاحیت شده را بالا ببرند و از این شگرد برای مظلوم نمایی و ادعای انسداد سیاسی و عدم امکان رقابت استفاده کنند. آنها در عین حال روی مهره های سفید و کمتر سابقه دار حساب کرده اند تا پس از رد صلاحیت افراد سابقه دار و محکومان فتنه و مفسدان نشان دار، بتوانند ضمن مظلوم نمایی وارد گود انتخابات شوند.

اصلاح طلبان با وجود رد صلاحیت ها در انتخابات ۷ اسفند حضور جدی خواهند داشت

به همین دلیل هم علی صوفی و محمود میرلوحی (رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان تهران و قائم مقام وی) ضمن مصاحبه ای تصریح کردند که با وجود رد صلاحیت ها در رقابت های انتخاباتی حضور خواهند داشت. حسن رسولی نماینده عارف در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز طی سخنانی گفت: اصلاح طلبان با وجود رد صلاحیت ها در انتخابات ۷ اسفند حضور جدی خواهند داشت. زیباکلام نیز در مصاحبه با فرارو همین مضمون را عنوان کرده و تصریح نموده که حتی در صورت نبودن نامزد اصلاح طلب باید از افراد معقول معمولی و معتدل حمایت کرد و به آنها رأی داد.
دبیرکل جبهه پایداری، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در آخر گفت: "دولت و مجلس را باید با معیارهای رهبر انقلاب اسلامی سنجش دهیم، مردم قم افراد ولایتمداری هستند که باید این نعمت را حفظ کنند تا بتوانند در عرصه های مختلف به موفقیت برسند."


منبع : رجانیوز /  کیهان