تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب میوه و سبزیجاتی که نیازی به پوست کندن ندارند را عنوان می کنیم. چون پوستشان ارزش غذایی بالایی دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواص پوست این 7 میوه و سبزی

در این مطلب میوه و سبزیجاتی که نیازی به پوست کندن ندارند را عنوان می کنیم؛ چون پوستشان ارزش غذایی بالایی دارند.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
پوست سبزیجات

حتماً توصیه ی مصرف روزانه 7 واحد میوه و سبزی را بارها شنیده اید. میوه ها و سبزیجات تأثیر زیادی در سلامت بدن دارند. در برخی موارد پوست این مواد غذایی مغذی تر و حاوی ویتامین های بیشتری است. البته باید محصولاتی را انتخاب کنید که به طبیعی ترین شیوه ی ممکن یا به صورت ارگانیک کشت شده باشند. چون بقایای آفت کش ها که روی این مواد غذایی باقی می مانند برای سلامتی مضر هستند. در این مطلب میوه و سبزیجاتی که نیازی به پوست کندن ندارند را عنوان می کنیم. چون پوستشان ارزش غذایی بالایی دارند.

سیب زمینی

از گذشته های دور این ماده ی غذایی به صورت پوره یا در سالادها و یا به صورت سرخ کردنی در کنار غذا سرو می شود. در هر حال اکثر ما عادت داریم که سیب زمینی را پوست بگیریم. اما با این کار 20 درصد ارزش غذایی مانند ویتامین C و مواد معدنی، دور ریخته می شود. در واقع پوست سیب زمینی حاوی بیشترین میزان فیبر است. بهتر است به جای پوست گرفتن پوست آن را با دقت و حوصله شستشو دهید تا خاک و گل آن به صورت کامل پاک شود. سپس آن را با پوست استفاده کنید.

بادمجان

پوست بادمجان حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی قوی به نام نازونین است. این آنتی اکسیدان از بروز آسیب های سلولی ناشی از پیری و یا بیماری پیشگیری می کند. به همین دلیل بهتر است این ماده ی غذایی را با پوست مصرف کنید.

سیب زمینی شیرین

پوست سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین C، پتاسیم و بتاکاروتن است. بنابراین پوست کندن آن به معنی دور ریختن این ترکیبات مغذی خواهد بود.

در برخی موارد پوست این مواد غذایی مغذی تر و حاوی ویتامین های بیشتری است. البته باید محصولاتی را انتخاب کنید که به طبیعی ترین شیوه ی ممکن یا به صورت ارگانیک کشت شده باشند. چون بقایای آفت کش ها که روی این مواد غذایی باقی می مانند برای سلامتی مضر هستند

خیار

پوست خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این فیبرها برای مقابله با یبوست فوق العاده است.

هویج

هیچ دلیلی برای نخوردن پوست هویج وجود ندارد. چون سرشار از آنتی اکسیدان ها است. البته توجه داشته باشید که پوست آن را با دقت تمام بشویید.

هویج سفید

هویج سفید  همان پسرعموی هویج نارنجی است. پوست این سبزی نیز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامتی مفید هستند.

سیب

اکثر ما عادت داریم که سیب را پوست بکنیم. اما با همین کار بخش زیادی از فیبرهای این میوه دور ریخته می شود. فیبرهای سیب به خوبی معده را پر کرده و به هضم غذا کمک می کنند. پوست سیب سرشار از کرستین، ویتامین C و تری ترپنوئید است که با سرطان مقابله می کنند. بنابراین توصیه می کنیم که از پوست کندن سیب خودداری کنید. البته به شرطی که از میوه های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.