تبیان، دستیار زندگی
«شهید حمیدرضا اسداللهی» از حافظان و قاریان کلام الله بود که در خانواده ای قرآنی و متدین تربیت یافت و سرانجام درراه دفاع از حریم حضرت زینب (سلام الله علیها) به شهادت رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیات طیبه

«شهید حمیدرضا اسداللهی» از حافظان و قاریان کلام الله بود که در خانواده ای قرآنی و متدین تربیت یافت و سرانجام درراه دفاع از حریم حضرت زینب (سلام الله علیها) به شهادت رسید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
 شهید حمیدرضا اسداللهی

پسر به روایت پدر

پدر شهید اسداللهی درباره شهید با اشاره به این موضوع که پدربزرگ حمیدرضا حافظ کل قرآن و نیمی از مفاتیح بوده است، می گوید: شهید اسداللهی از طفولیت بافرهنگ قرآنی آشنا شد و در دوران دبستان در کنار شرکت در کلاس های حفظ و قرائت کلام الله مؤذن و مکبر نمازهای جماعت بود.
حمیدرضا مسلط به زبان سوری لبنانی بود و پیش از اعزام، دوره های رزمی و فوریت های پزشکی را پشت سر گذاشته بود. آمادگی جسمانی خوبی داشت به طوری که در یک دقیقه 35 تا شنا می رفت و دارای مهارت های کامل رزمی بود.
 متأسفانه امروز بحث هایی مطرح است که برخی می گویند چه لزومی دارد جوانان ما به جبهه سوریه بروند؟ اوایل که پسرم اعزام می شد وقتی برمی گشت از او دلیل اصرارش را برای نبرد در سوریه می پرسیدم و می گفت که باید از مرز اسلام دفاع کنیم و تنها هدف ما همین است وگرنه قدمی از دستورات و احکام اسلام فراتر نمی گذاریم؛ بنابراین دیگر جای صحبت و بحث برایم باقی نمی ماند.

پسرم در زمان شهادت 31 سال داشت، حمیدرضا متولد 15 بهمن 63 بود و ظهر 29 آذر امسال به شهادت رسید. یکی از خصوصیات برجسته وی بی تعلقی به دنیا بود به طوری که از کارمندی وزارت بهداشت استعفا داد تا آسان تر به خدمات جهادی بپردازد

حمیدرضا در فعالیت های فرهنگی بسیار فعال بود و علاقه زیادی به فعالیت های جهادی داشت. بارها برای کمک به عمران و آبادی روستاها پیش قدم شد. شهادت بالاترین آرزوی پسرم بود و احساس می کرد از قافله شهدای دفاع مقدس جامانده است. همکاری نزدیکی با مقاومت اسلامی لبنان داشت. همیشه در تهران میزبان مبارزانی از کشورهای پاکستان، عراق، یمن و لبنان بود که در مراسم تشییع پیکرش نیز حضور یافتند. پس از شهادت، فرماندار بغداد شخصاً با ما تماس گرفت و با ما ابراز همدردی کرد.
پسرم در زمان شهادت 31 سال داشت، حمیدرضا متولد 15 بهمن 63 بود و ظهر 29 آذر امسال به شهادت رسید. یکی از خصوصیات برجسته وی بی تعلقی به دنیا بود به طوری که از کارمندی وزارت بهداشت استعفا داد تا آسان تر به خدمات جهادی بپردازد.
 پسرم از خدمه حج هم بود و در زمان اعزام کاروان های حج در 24 ساعت فقط چهار یا پنج ساعت استراحت می کرد. 24 فروردین امسال در آخرین حج عمره بین فرازهای دعای کمیل به افشاگری آل سعود پرداخت که با اعتراض تعدادی مواجه شد. در آخرین حج امسال نیز قرار بود همراه ما باشد اما انصراف داد و گفت: «حج من دفاع از حریم اهل بیت (علیه السلام) است.» قبل از اربعین بود که مادرش با من تماس گرفت و گفت که حمیدرضا عازم کربلا است درحالی که این شهید همان روز از من برای رفتن به سوریه اجازه گرفت و با شوق زیادی عازم شد.
 حمیدرضا انس زیادی با قرآن و اهل بیت (ع) داشت و بسیار متواضع بود. علاقه زیادی به مقام معظم رهبری داشت و همه را به تبعیت از ایشان سفارش می کرد.

افتخار مادر

همچنین مادر شهید اسداللهی هم درباره فرزند شهیدش می گوید: حمیدرضا از کودکی فعالیت قرآنی داشت و در جلسات قرآن و تواشیح شرکت می کرد. پایگاهی را در مسجد موسی بن جعفر (ع) تشکیل داد که در آن کارهای فرهنگی انجام می داد. خواهر حمیدرضا به تشویق وی یک سال مرخصی تحصیلی گرفت و قرآن را حفظ کرد. خوشحالم فرزندم را قرآنی بار آوردم و توانست خود را تا درجه شهید ارتقا دهد.

سخنی از شهید

برداران و خواهران! انقلاب اسلامی یک پدیده تاریخی و یک اتفاق اجتماعی نیست. این انقلاب یک انقلاب الهی و نورانی است. این انقلاب فقط متعلق به یک قشر خاص و ملت نیست، نه؛ انقلاب اسلامی موهبتی الهی است که خدا در این دنیا به بشریت ارزانی داشته، انقلاب اسلامی مقدمه همان حیات طیبه ای است که انبیاء و رسولان و تمام ادیان توحیدی به دنبال آن بودند.


منبع: خبرگزاری ایکنا