تبیان، دستیار زندگی
در دنیای امروز، استفاده از طلا و نقره و فلزات قیمتی، محبوبیت تاریخی خود را از دست داده اند و سنگ های قیمتی با رنگ های زیبا و مخصوص در بورس علاقه ی خوش سلیقه ها قرار گرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیبایی را از زمین بگیرید!

در دنیای امروز، استفاده از طلا و نقره و فلزات قیمتی، محبوبیت تاریخی خود را از دست داده اند و سنگ های قیمتی با رنگ های زیبا و مخصوص در بورس علاقه ی خوش سلیقه ها قرار گرفته اند.

فرآوری: عشقی- بخش زیبایی تبیان

بسیاری از مردم خرید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را بر اساس رنگ زیبای آنها انجام می دهند. برای مثال آنها یاقوت کبود، زمرد و یا سیترین می خواهند.
با توجه به این حقیقت که گوهرها در رنگ مختلف به چشم می خورند در ادامه مطلبی بر اساس رنگ ها همچون قرمز، سبز و آبی تهیه شده است. با خواندن این مقاله، به راحتی می توانید سنگ تزیینی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
البته این نکته نیز قابل ذکر است درجهان هستی بیشتر از هزاران نوع سنگ موجود است که تقریبا 50 مدل از آنها دارای ارزش مادی و معنوی می باشند و از آنها درصنعت جواهرسازی استفاده می گردد.

قرمز

سنگ  های قیمتی

به طور کلی گوهر های قرمز رنگ بسیار نادر بوده و به طور عمده این رنگ در یاقوت سرخ ، گارنت و اسپینل دیده می شوند.
تورمالین قرمز رنگ نیز که با نام تجاری روبلیت عرضه شده، بسیار سخت یافت می شود. گوهرهای دیگری نیز نظیر آندزین و زیرکن به رنگ قرمز می باشند.

صورتی

سنگ  های قیمتی


گوهر هایی همچون تورمالین و اسپینل از بین سایر سنگ های صورتی رنگ، پر طرفدار تر هستند. سنگ های دیگری نیز نظیر رز کوارتز، کونزیت و مورگانیت نیز طورتی رنگ می باشند.

آبی

سنگ  های قیمتی


آبی پر رنگ در سنگ هایی همچون کیانیت و اسپینل یافت شده اگر چه گوهر آبی رنگ کلاسیک،یاقوت کبود می باشد. رنگ آبی کم رنگ نیز در سنگ هایی همچون توپاز، آکوامارین، زیرکن دیده می شود.

درجهان هستی بیشتر از هزاران نوع سنگ موجود است که تقریبا 50 مدل از آنها دارای ارزش مادی و معنوی می باشند و از آنها در صنعت جواهرسازی استفاده می گردد.

گوهر هایی مانند تومالین پارابیا، آپاتیت و فلورایت جلوه ای از رنگ سبز آبی را به نمایش می گذارند، اگر چه تانزانیت و ایولیت رنگ آبی بیشتری دارند. برای سایر دوستداران رنگ آبی نیز گوهر هایی همچون لاجورد، سنگ ماه رنگین کمان و عقیق آبی را پیشنهاد می کنیم.

سبز

سنگ  های قیمتی

یکی از اصلی ترین و شناخته شده ترین گوهر سبز رنگ، زمرد است ولی گوهر های دیگری همچون تورمالین،گارنت و دیوپسید کروم را نیز می توان به عنوان سایر گوهر های سبز رنگ مد نظر داشت.
البته گوهر های دیگری همچون یشم، عقیق سبز، پرهنیت، تورمالین پارابیا جایگزین خوبی محسوب می شوند.

زرد -طلایی

سنگ  های قیمتی


در حال حاضر سیترین و یاقوت زرد بیشترین علاقه مندان را در بین سایر گوهر های زرد رنگ، دارا می باشند. همچنین در بین گوهرهای سخت تر زرد رنگ می توان به کریسوبریل و بریل نیز اشاره داشت.
گوهرهای دیگری نظیر اپال آتشین، عقیق و الماس زرد و زیرکن نیز با این رنگ دیده می شوند.

بنفش -ارغوانی

سنگ  های قیمتی


رنگ بنفش در گوهرهای مختلف به صورت نادر دیده می شود. برای مثال سنگ آمتیست و فلورایت با این رنگ دیده شده اما در اسپینل و تورمالین  نیز می توان مایه از رنگ بنفش را مشاهده کرد.
همچنین سنگ کلسدونی نیز رنگ بنفش کم رنگی را به نمایش می گذارد.

نارنجی

سنگ  های قیمتی

یکی از شناخته شده ترین گوهر های نارنجی رنگ اسپسرتایت است اما گوهر های دیگری نظیر یاقوت نارنجی نیز از طریق گرما دهی، تولید می شوند. البته نگین اپال آتشین سلطنتی را می توان با رنگ زرد -نارنجی و یا قرمز- نارنجی نیز یافت. سنگ هایی همچون سیترین، سنگ ماه، تورمالین و زیرکن نیز گاهی با رنگ نارنجی دیده می شود.

با استفاده از سنگ های قیمتی، همیشه زیبا باشید!

مروارید

چنانچه می دانیم مروارید حاصل یک پدیده غیرعادی یا یک تصادف و در حقیقت محصولی است از طبیعت. عواملی مانند حرکات بستر دریا، طوفان در سطح آب یا ورود سیلاب ها به دریا ، نشست زمین، خزه ها و حیوانات کوچک آرامش را در اعماق دریا به هم زده و شرایط مناسب جهت تشکیل هسته مروارید بوجود می آورند.
از دیرباز شهرمان بندرلنگه را بندر مروارید می نامیده اند، مُروارید یا دُر ، گوهری است معمولا سفید و درخشان که در اندرون برخی از نرم تنان دوکفه ای مانند صدف مروارید به وجود می آید. وقتی جسمی خارجی مانند ذره ای شن بین صدف و پوسته او قرار بگیرد جانور لایه هایی مرکب از ماده آلی را به دور جسم خارجی ترشح می کند. از این لایه های هم مرکز رفته رفته مروارید شکل می گیرد. برای تشخیص مروارید اصل از بدل، در اینجا سه راه کار را معرفی می کنیم.
آزمون دندان: مروارید را به آرامی با دندان های جلویی خود بسایید.
مروارید اصل: احساس ریگ مانند یا شن مانند
مروارید تقلبی: احساس صاف و نرم بودن
آزمون بزرگ نمایی: سطح مروارید را با یک ذره بین بررسی کنید.
مروارید اصل: دانه های ریزی به صورت نامنظم بر روی آن مشاهده می شود.
مروارید تقلبی: به صورت دانه دار دیده می شود.
آزمون سوراخ مته: ناحیه پیرامون سوراخ مته را با یک ذره بین بررسی نمایید.
مروارید اصل: لبه ها صاف و تیز هستند
مروارید تقلبی: لبه ها ناهموار یا حالت پاره پاره هستند.
با استفاده از سنگ  های قیمتی، همیشه زیبا باشید!


منبع:javaherbazar
asemooni
irangohar

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.