تبیان، دستیار زندگی

تاثیر بیشتر طلاق روی سلامت دختربچه‌ها

بیخود نیست که می‌گویند طلاق عرش را می‌لرزاند. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که دختربچه‌ها بیشتر از پسرها از جدایی والدین رنج می برند. زندگی کردن بدون پدر خطر بروز افسردگی را در بین دختر بچه‌ها افزایش می‌دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلاق، سلامت دختر، تاثیر طلاق روی سلامت دختربچه‌ها،

جدایی والدین تاثیر مخربی روی سلامت بچه‌ها دارد و در طولانی مدت آنها را به دام مصرف دخانیات و افسردگی می‌کشاند. اما نتایج پژوهشی که در مجله‌ی  Review of Economics of the Household  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که این شرایط دختر بچه‌ها را بیشتر از پسرهای کم سن و سال تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان دانشگاه ایلینویز ایالت متحده‌ی آمریکا به مدت 13 سال نود هزار نوجوان آمریکایی را تحت نظر گرفتند. سلامت این نوجوانان 4 مرتبه (نخستین بار در سال 1996 و آخرین بار در سال 2009 زمانی که 27 تا 32 سال داشتند) مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت کننده‌های کم سن و سال بعد از جدایی با مادرهایشان زندگی می‌کردند.

محققان بر این عقیده هستند دخترهایی که بعد از طلاق، بیشتر با مادر خود زندگی کرده‌اند، بیشتر افسرده می‌شوند و پسرها نیز از بدن ضعیف‌تری نسبت به بچه‌های دیگر برخوردارند

 

جدایی از پدر، سلامت دخترها را تهدید می‌کند

کریس کرالی از دانشگاه ایلینویز پیش از این در سال 2013 پژوهشی به چاپ رسانده بود که نشان می‌داد طلاق زودهنگام روی روابط آتی بچه‌ها تاثیر بد می‌گذارد.

به عقیده‌ی این محقق، این بچه‌ها در آینده برای برقرار ارتباط با والدین و بخصوص پدر و همچنین در روابط عاشقانه‌ی خود دچار مشکل می‌شوند.

محققان این پژوهش بر این عقیده هستند که نحوه‌ی بزرگ شدن و همچنین واقعیت تلخ جدا شدن باعث بروز اختلالات عاطفی و کمبود اعتماد به نفس در زندگی زناشویی بچه‌ها می‌شود.

نتایج این بررسی جدید نشان می‌دهد دخترهایی که بعد از طلاق، بیشتر با مادر خود زندگی کرده‌اند، بیشتر افسرده می‌شوند و پسرها نیز از بدن ضعیف تری نسبت به بچه‌های دیگر برخوردارند.

به عقیده‌ی محققان، آزمایشات سلامتی بچه‌هایی که با عدم حضور پدر، بزرگ شده‌اند، چندان رضایت بخش نیست.

به گفته‌ی این محققان اگر طلاق در سنین تولد و کودکی دخترها (تا 5 سالگی) اتفاق بیافتد، حضور یا عدم حضور مرد دیگر، به طور واضحی روی سلامت جسمی آنها تاثیر می گذارد.

واقعیت این است که دختربچه‌ها بویژه در سنین بین شش تا ده سال، حساس تر و آسیب پذیرتر هستند.

به عقیده‌ی محققان عدم حضور پدر در مدت این چهار سال، در طولانی مدت تاثیر منفی زیادی در سلامت آنها خواهد گذاشت.

این مشکل دخترها را به سمت مصرف دخانیات کشانده و آنها را در سنین بزرگسالی بیشتر درگیر مشکلات سلامتی و افسردگی می‌کند.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.