تبیان، دستیار زندگی
مقدمه: در هفته جاری ضمن انتشار اسناد محرمانه در سایت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، جمعی از سفرای کشورهای خارجی از تالارهای موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار اسناد محرمانه

در هفته جاری ضمن انتشار اسناد محرمانه در سایت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، جمعی از سفرای کشورهای خارجی از تالارهای موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
انتشار اسناد محرمانه

انتشار اسناد دیپلماسی و دفاع مقدس

با همکاری باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و مرکز اسناد وزارت امور خارجه اسناد محرمانه با موضوع دفاع مقدس در اسناد وزارت امور خارجه در سایت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت انتشار یافت.
تصاویر اسناد برگزیده مربوط به تجاوزات رژیم بعثی به کشورمان و اقدامات دستگاه دیپلماسی شامل اسناد قبل از انقلاب اسلامی تا ابتدای دهه 70 است که در معرض دید علاقه مندان قرارگرفته است.
همچنین طی روزهای آینده اسناد دیگری از دیپلماسی و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از این اسناد به آدرس http://yon.ir/6sgU در وب سایت باغ موزه دفاع مقدس مراجعه کنند.

بازدید جمعی از سفرا از موزه دفاع مقدس

درحالی که جنگ مظهر بداخلاقی و پدیده مذمومی است در آن دوران که مشغول دفاع از سرزمین پرافتخار و ناموسمان بودیم الهامات و معارف اخلاقی در بین رزمندگان بروز و ظهور یافت. ازاین روست که جنگ را به عنوان دفاع مقدس می شناسیم

به دعوت موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت جمعی از سفرای کشورهای خارجی صبح روز سه شنبه 29 دی ماه از تالارهای موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
در ابتدای این مراسم سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن عرض خوشامدگویی به حضار گفت: درحالی که جنگ مظهر بداخلاقی و پدیده مذمومی است در آن دوران که مشغول دفاع از سرزمین پرافتخار و ناموسمان بودیم الهامات و معارف اخلاقی در بین رزمندگان بروز و ظهور یافت. ازاین روست که جنگ را به عنوان دفاع مقدس می شناسیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جنگ از سوی حزب بعث عراق و حامیان او به کشور ما تحمیل شد و خسارت های زیادی به همراه داشت؛ اما ملت ما پیروز، سرافراز و با کسب تجربه و دستاوردهای بزرگ توانست پس از اتمام جنگ به سازندگی کشور بپردازد.
مدیرعامل موزه دفاع مقدس افزود: ما برای این که بتوانیم حوادث و وقایع این دوران را به خوبی منعکس کنیم موزه را با استفاده از جدیدترین فناوری روز دنیا ساخته ایم تا بتوانیم موجبات حس حضور و انتقال آن را به مخاطبان فراهم کنیم.
در ادامه، سفرا ضمن بازدید از تالارهای موزه دفاع مقدس از خودروهای شهدای هسته ای که در محوطه بیرونی موزه به نمایش درآمده اند بازدید کردند.


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس