تبیان، دستیار زندگی
فرماندار شهرستان تهران گفت: از مجموع دو هزار و 433 داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، صلاحیت 765 داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات تایید شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تایید صلاحیت 765 داوطلب در حوزه تهران

فرماندار شهرستان تهران گفت: از مجموع دو هزار و 433 داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، صلاحیت 765 داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات تایید شده است.

بخش سیاست تبیان
عیسی فرهادی

عیسی فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: 51 نفر از داوطلبان نام نویسی شده در حوزه انتخابیه تهران نیز تاکنون از شرکت در این دوره از انتخابات انصراف داده اند.
وی تصریح کرد: صلاحیت یک هزار و 17 داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات تهران احراز نشده، ضمن اینکه 600 داوطلب انتخابات دراین حوزه انتخابیه نیز رد صلاحیت شدند.
بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات های اجرایی، هیات های نظارت برانتخابات که زیر نظر شورای نگهبان فعالیت می کنند، نظر هیات های اجرایی درخصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند.
چنانچه هیات نظارت استان نظر بر رد صلاحیت داوطلب داشته باشد، باید نظر هیات مرکزی نظارت را نیز کسب کند و در صورتی که هیات نظارت مرکزی نیز نظر بر رد صلاحیت افراد معترض داشته باشد، اشخاص مذکور می توانند به شورای نگهبان شکایت کنند.

بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات های اجرایی، هیات های نظارت برانتخابات که زیر نظر شورای نگهبان فعالیت می کنند، نظر هیات های اجرایی درخصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند

همچنین در صورتی که نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تأیید هیات اجرائی قرار گرفته است، داوطلبان می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.
شورای نگهبان نیز در مدت 20 روز پس از اظهارنظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظر خود را در خصوص شکایات مطرح شده و همچنین مواردی که صلاحیت داوطلبان به تأیید هیات نظارت رسیده است به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.
پس از آن نیز اشخاصی که صلاحیت آنها به تایید شورای نگهبان نرسیده است می توانند در مدت سه روز از شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کنند و شورای نگهبان نیز هفت روز فرصت بررسی این درخواست ها را خواهد داشت.
حوزه انتخابیه تهران به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان های ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس است که در مجموع 30 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.



منبع : نامه نیوز