تبیان، دستیار زندگی
خیلی از بانوان بر این عقیده اند که نقطه اوج تیپ بدون نقصشان، کفش های پاشنه بلند است، بانوانی هستند که نه تنها در مهمانی ها و مراسم ها، بلکه در کوچه و خیابان و محل کار و حتی در پارک هم کفش پاشنه بلند می پوشند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پا و کمرم فدای زیبایی!

خیلی از بانوان بر این عقیده اند که نقطه اوج تیپ بدون نقصشان، کفش های پاشنه بلند است، بانوانی هستند که نه تنها در مهمانی ها و مراسم ها، بلکه در کوچه و خیابان و محل کار و حتی در پارک هم کفش پاشنه بلند می پوشند!

فرآوری: عشقی-بخش زیبایی تبیان
عوارض کفش نامناسب

در تبلیغات و تلویزیون و سینما هم معمولا بانوان با کفش پاشنه دار دیده می شوند و خیلی ها هم وقار یک بانو را با سانت بالای پاشنه های کفشش می سنجند! اما آیا به راستی کفش های پاشنه بلند که اینهمه در مذمت و ضرر آنها صحبت می شود، کفش مناسبی برای پوشیدن یک انسان عاقل است؟
شکی نیست که پاشنه ها مکمل ست کردن لباس هستند، اما با درد ناشی از آنها چه باید کرد؟ با کمر درد هایی که وقتی مادر بزرگ شدیم، با آنها مواجه خواهیم شد، باید چه کنیم؟ قول معروف می گوید: بکش و خوشگلم کن، اما تصور می کنم پاهای ما با این مثل موافق نباشند.
خواه آنها را به عنوان مکمل ست لباس هایمان بخواهیم، خواه برای پیروی از مد، درست است که کفش پاشنه بلند پاها را کشیده تر، باریک تر و قد خانم ها را بلندتر نشان می دهد. اما کفش های پاشنه بلند موجب کشیدگی قوس کمر شده، نحوه ی ایستادن را تغییر می دهند و لگن را به سمت جلو هدایت می کنند، همین امر موجب می شود تا عضلات ساق پا سفت تر و کوتاه تر شوند.
طبق اعلان انجمن پزشکی مراقبت های پای امریکا، پوشیدن کفش هایی با پاشنه ی ۷ سانت یا بیشتر به طور دائم موجب کوتاه شدن تاندون آشیل، تاندون پشت پا، انقباض و درد مزمن در ماهیچه ی پا می گردد. پوشیدن دائم کفش های پاشنه بلند مشکلات دیگری اعم از تورم عصب پا، خمیدگی شست و پینه ی پا را ایجاد می کند. راه رفتن های غیر طبیعی نیز منجر به درد زانو، ران و کمر می شود، در عین حال احتمال بروز رماتیسم در این مفاصل را افزایش می دهد. با وجود آگاهی از این موارد، برخی نمی توانند از پوشیدن این کفش ها صرف نظر کنند، پس چه باید کرد؟ مطلب زیر برای کسانی است که نمی توانند کفشی به غیر از پاشنه بلند، پا کنند و یا کسانی که می خواهند حداقل ضرر و زیان را در هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند داشته باشند!

کفشی با سایز مناسب انتخاب کنید

اصلا خجالت نکشید که ده دقیقه با کفش راه رفته اید و یا چند کفش را پا کردید! اگر احساس راحتی ندارید، اصلا کفش را نخرید! کفش پاشنه دار به اندازه کافی ضرر دارد، چه برسد به کفش پاشنه داری که پای شما را می زند!

راه حلی بسیار ساده، کفش ها باید قالب پا باشند. مطمئن شوید که فضای اندکی بین بلندترین انگشت و کفش وجود دارد. شب ها برای خرید کفش اقدام کنید، زیرا پاها در شب متورم می شوند. پهنای پای خود را مدنظر بگیرید. زنان بسیاری را دیده ام که پنجه های پهنی دارند، اما پاهای خود را در کفش های باریک جای می دهند. بدین ترتیب شکل استخوان پا نادیده گرفته می شود و صدمات منجر به پینه ی پا، خمیدگی شست و تورم عصب پا می گردد.

کفش تان را در خانه امتحان کنید

مادامی که کفش های پاشنه بلند خود را به مدت چند ساعت در خانه می پوشید، جوراب نیز بپوشید یا از قالب های مخصوص کفش استفاده کنید. بدین ترتیب کفش های چرمی، نه مصنوعی، کمی جا باز می کنند.

درون کفش خود کفه مخصوص بیاندازید

کفه ی ژلاتینی مخصوص پاشنه که پد کف پایی نیز خوانده می شود، تاثیری شگرف دارد! البته برای پیشگیری از حساسیت و سایش نقاط استخوانی پا می توان از پدهایی از جنس کتان استفاده نمود. البته متاسفانه، این پدهای مزاحم تاثیری در تسکین درد ساق پا، زانو یا کمر که در نتیجه ی پوشیدن کفش های پاشنه بلند منجر به تغییر فرم بدنی شده، ندارند.

کفش هایتان را تعویض کنید

در طول روز کفش های خود را عوض کنید. فقط برای چند ساعت از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید و کمی به پاهای خود استراحت دهید. مثلا اگر شب مهمانی دعوت دارید، از صبح با آن کفش ها از خانه خارج نشوید، کفش های راحتی به پا کنید و کفش های پاشنه دارتان را همراه داشته باشید و دم در مهمانی آنها را عوض کنید.

کفش های پاشنه بلند یکسره بپوشید

پاشنه های مکعبی بر پاشنه های باریک، پاشنه های کوتاه بر پاشنه های بلند ارجحیت دارند و کفش هایی که قوزک پا را احاطه می کنند، بیش از دیگر کفش ها مراقب پا هستند. سعی کنید کفش هایی با زیره ایی نازک از جنس کائوچو بخرید.

با فروشنده تعارف نکنید

در مغازه کفش را پا کنید آنهم هر جفتش را، و حداقل ده دقیقه با آن راه بروید و اگر احساس می کنید که نوک انگشتانتان و یا پشت پایتان در حال فشار و زخم شدن است، لطفا از خرید کفش صرف نظر کنید، اصلا هم خجالت نکشید که ده دقیقه با کفش راه رفته اید و یا چند کفش را پا کردید! اگر احساس راحتی ندارید، اصلا کفش را نخرید! کفش پاشنه دار به اندازه کافی ضرر دارد، چه برسد به کفش پاشنه داری که پای شما را می زند!



منبع: blog.doctoroz.com

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.