تبیان، دستیار زندگی

علل درد قفسه سینه کدامند؟

درد قفسه سینه، طیف گسترده‌ای از علل را در بر می‌گیرد که ممکن است بسیار خطرناک و یا جزئی و کم اهمیت باشند. بنابراین بررسی علت این درد بسیار مهم است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درد قفسه سینه

 

درد قفسه سینه هشداردهنده‌تر از هر علامت دیگری است، زیرا در موارد زیادی این درد، مساوی با درد قلب می‌باشد. حتی اگر معلوم شود که درد قفسه سینه‌تان دلیلی غیرمرتبط با قلب دارد، هرگز نباید صرفا با این توجیه که "دلیلی برای نگرانی وجود ندارد" آن را نادیده بگیرید.

هدف از این نوشتار، کمک به شما برای فهم درد قفسه سینه است؛ این که چه حسی دارد، چه بیماری‌هایی می‌توانند دلیل این درد باشند، چطور باید آن را ارزیابی کرد، و چه وقت باید آن را خطرناک محسوب کنید.

درد قفسه سینه چیست؟

"درد قفسه سینه" معمولا برای بیان هر درد، فشار، گرفتگی و کرختی و یا هر احساس ناراحتی دیگری در سینه، گردن و یا بالای شکم به کار برده شده و اغلب با درد در ناحیه فک، سر، و یا بازوها همراه است.

وقتی شخص با درد قفسه سینه مواجه می‌شود، پزشک باید علت این درد را در اسرع وقت بررسی کند تا معلوم شود این درد نشاندهنده مشکلی جزئی است یا مشکلی مهم و حاد

بسته به دلیلی که برای این درد وجود دارد، علائم می‌توانند از کمتر از یک ثانیه تا چند روز و چند هفته طول بکشند، می‌توانند مکررا رخ دهند یا به ندرت، و شاید قابل پیش بینی یا غیرقابل پیش‌بینی باشند، یا همراه با یک بیماری خاص و تقریبا قابل پیش بینی باشند.

دلیل این که "درد قفسه سینه" طیف وسیعی از علائم را در بر می‌گیرد این است که این درد می‌تواند توسط طیف وسیعی از بیماری‌ها ایجاد شود.

درد قفسه سینه ممکن است ناشی از یک بیماری بسیار خطرناک تا کم اهمیت و جزئی باشد، به همین علت وقتی شخص با درد قفسه سینه مواجه می شود، پزشک باید علت این درد را در اسرع وقت بررسی کند تا معلوم شود این درد نشاندهنده مشکلی جزئی است یا مشکلی مهم و حاد.

چه بیماری هایی می‌توانند دلیل این درد باشند؟


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.