تبیان، دستیار زندگی
مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با حضور اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و حجت الاسلام والمسلمین آقامیری، مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان روز یکشنبه 27 دی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری تبیان و آموزش و پرورش شهر تهران

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با حضور اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و حجت الاسلام والمسلمین آقامیری، مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان روز یکشنبه 27 دی ماه در موسسه تبیان برگزار شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام آقامیری؛ مدیرعامل موسسه تبیان

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری، مدیرعامل تبیان، با اشاره به همکاری مشترک با آموزش و پرورش اظهار کرد: زمانی که کار را بازنگری کردیم، حلقه مفقوده فعالیت های انجام شده را یافتیم و تلاش مان این بود که با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران همکاری داشته باشیم.
وی بیان کرد: تبیان یکی از معدود فضاهایی است که با فعالیت ایجابی آغاز شد و ابزارمان در پالایش و تطهیر کردن فضای مجازی، سلبی است. متأسفانه همیشه عقب تر از تکنولوژی هستیم.
مدیرعامل تبیان تصریح کرد: ما برای فعالیت مان در تبیان، برنامه های کاربردی داشتیم و محتوای مان به اندازه ای است که فردی با مطالعه محتوای سایت می تواند هدایت و حتی مرجع تقلید شود.
وی بیان کرد: 40 هزار محتوای دقیق قابل اعتماد و کارشناسانه در تبیان برای هر کاربر با هر گروه سنی تولید شده است.
حجت الاسلام آقامیری اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون شاهد جهالت نوین هستیم یعنی در میان انبوه اطلاعات گسترده نمی دانیم باید از کدام یک بهره مند شویم. اگر خوش بینانه به این وضعیت نگاه کنیم نام آن را توسعه اطلاعات می گذاریم و در نگاه بدبینانه باید بگوییم که این ابزارهای تکنولوژی، ابزار جاسوسی دشمن است که با کمترین هزینه آن را انجام می دهند.

الناز فطیر خورانی؛ مدیر مرکز یادگیری تبیان

در ادامه، الناز فطیرخورانی؛ مدیر مرکز یادگیری تبیان، با اشاره به بخش های این مرکز اظهار کرد: این مرکز شامل بخش های مختلفی همچون مدارس، پدر و مادرها، دانش آموزها و معلم هاست. همچنین در این مرکز 23 هزار محتوا اعم از فیلم و صوت برای استفاده در مدارس در قالب طرح درس، مقالات علمی، محتوای هوشمند و تعاملی، فلش آموزشی و ...  تهیه و تولید شده است.
وی افزود: با توجه به همکاری های صورت گرفته در طرح جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی و طرح ملی هنر و خلاقیت با پژوهش سراهای شهر تهران امضای این تفاهم نامه حرکت خوب و رو به جلویی برای توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی در کشور است، زیرا پژوهش و خلاقیت یکی از رویکردهای مهم و تاثیرگذار در آینده دنیا است.
جشنواره پروژه های دانش آموزی یکی از طرح های مهم تبیان بوده که فرآیند هدایت و مشاوره اینترنتی در حوزه پژوهش است و دانش آموزان را در بستر مجازی برای انجان یک پروژه علمی و تحقیقاتی هدایت می کند. ثبت نام پروژه دانش آموزی هر ساله از 13 آبان ماه آغاز خواهد شد و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و در اسفندماه جشنواره استانی پروژه های دانش آموزی برگزار خواهد شد و داوری اولیه صورت گرفته و انشالله جشنواره پایانی و حضوری آن در اردیبهشت ماه مصادف با هفته معلم در سه بخش مسابقات، سمینارهای علمی و غرفه های دانش آموزی برگزار خواهدشد. در دوره دهم این جشنواره که دهم و یازدهم اردیبهشت 94 برگزار شد بیش از پنج هزار دانش آموز شرکت کرده اند.
مدیر مرکز یادگیری تبیان تصریح کرد: با توجه به سابقه خوب موسسه تبیان در اجرای طرح بین المللی پروژه های دانش آموزی در ده ساله گذشته و محتوای بسیار غنی و مناسب در سایت مرکز یادگیری تبیان انشالله پروژه های جدیدی همچون طرح ملی هنر و خلاقیت نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در سطح مدارس تهران اجرا گردد. .
فطیرخورانی اظهار کرد: در بخش کودک و نوجوان تبیان، موضوع هنر مدرسه، نمایشگاه مجازی کودک و نوجوان و طرح ملی هنر خلاقیت را ادامه می دهیم.

اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

به گزارش روابط عمومی، اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به فعالیت های مؤسسه تبیان اظهار کرد: مؤسسه تبیان جزء مؤسسات معتبر، خوش نام و فراگیر در حوزه مجازی است و یکی از سرمایه های خوب کشور در فضای مجازی و نقطه اتکا برای حرکت های بعدی و کمک به دستگاه های مؤثر کشور است.
وی افزود: یک میلیون و 80 هزار دانش آموزان در شهر تهران مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 85 درصد آنها درگیر فضای مجازی اند. همچنین سن استفاده از فضای مجازی حتی به زیر پنج سال رسیده است. با این تفاسیر اگر نتوانیم مصونیت های لازم را ایجاد کنیم و با آشفتگی در این فضا مشغول باشیم قطعا دوره رشد نسل آینده بدون سپر محافظ خواهد بود و حتی اصلاحش در سنین بالاتر هزینه سنگینی خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: باید کار ملی و جهادی در عرصه فضای مجازی رخ دهد تا تربیت فرزندان مان براساس داشته های مان باشد.
وی بیان کرد: دشمن بارها گفته که هدف اولم در منطقه، جمعیت منطقه است و حتی وزیر امورخارجه دو ماه پیش در مجمع فعالان شبکه اجتماعی عنوان کرد که از فرصت شبکه های اجتماعی باید برای نفوذ در افکار کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه خاورمیانه استفاده کرد تا ارزش ها و انتظارات مان را از زبان فرزندان کشورشان به گوش حاکمان برسد.
چهاربند اظهار کرد: این یک جنگ آشکار و یک تهدید بزرگ است و باید در این فضا هویت مان را حفظ کنیم که حفظ هویت از ویژگی های توسعه است. اگر در این مسیر کوششی نکنیم و براین تصور باشیم که مرزها محافظت می شوند سخت در اشتباه هستیم چراکه آنها از داخل افکارها را با هزینه و منابع مان اما به نفع خودشان اشغال کرده اند.
وی بیان کرد: متأسفانه در فضای مجازی دیر شروع کرده ایم و تأخیرداشته ایم. تحلیلی در این فضا شاهد نبوده ایم و عقب ماندگی قابل توجهی در سه عرصه دانش، مهارت و فرهنگ استفاده از فضای مجازی داریم که در مجموع همان سواد رسانه ای می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: آموزش سواد رسانه ای را باید از سنین کوتاه در آموزش و پرورش آغاز کنیم تا کودکان از همان سنین با این فضا آشنا باشند.
وی بیان کرد: تولید محتوا و طرح ملی هنر و خلاقیت، طرح مهمی است چراکه موضوع هنر در مدارس کم رنگ شده است درحالی که هنر بستر خلاقیت است.
چهاربند اظهار کرد: در راستای این تفاهم نامه باید کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم بندهای این تفاهم نامه را محقق کنیم. همچنین هر نوع امکانات مورد نیازتان را در سازمان تأمین خواهیم کرد.
در ادامه این مراسم، اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت بالای این تفاهم نامه، گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و گسترش سریع تکنولوژی در کشور و نیازمدارس جهت هوشمند سازی به فرهنگ سازی و محتوای مناسب جهت ارائه در این بستر، امضای این تفاهم نامه کمک بزرگی به توسعه فعالیت در کشور خواهد کرد.
وی افزود: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که بی سوادی مفهوم گذشته خود را از دست داده است و محصلان قدیمی که حتی در مقاطع دکتری تحصیل کرده اند با توجه به سرعت بالای رشد علم در دنیا به نوعی بی سواد محسوب می شوند.
چهاربند تصریح کرد: افراد تحصیل کرده قدیمی در مقابل فناوری های نوین بی سواد هستند و با وجود داشتن مدارک تحصیلی معتبر بسیاری از مفاهیم فناوری های جدید را نمی شناسند؛ به همین دلیل باید ما نیز سرعت خود را در توسعه فناوری های نوین و اتفاده از تکنولوژی بالا ببریم.

موضوع تفاهم نامه

تفاهم نامه همکاری بین موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با سه محور اصلی همکاری در زمینه تولید محتواهای آموزشی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران، اجرای پروژه های مشترک همچون طرح ملی هنر و خلاقیت، جشنواره پروژه های دانش آموزی، مشاوره های اینترنتی آموزشی و پژوهشی و همکاری در زمینه معرفی، پشیبانی و استفاده از محصولات و خدمات دو طرف با محوریت اجرایی پژوهش سراها، بسترسازی و برنامه ریزی در جهت توسعه رویکردهای آموزشی خلاقیت محور در حوزه علمی و پژوهشی و انگیزه بخشی به دانش آموزان در جهت شرکت در فعالیت های پژوهشی مدارس و پژوهش سراها منعقد شده است.
گفتنی است، طرفین جهت عینیت بخشی به مفاد این تفاهم نامه با تشکیل یک کارگروه مشترک کاری ظرف مدت سه ماه فعالیت ها را پیگیری نموده و به محله اجرا می رسانند.