تبیان، دستیار زندگی
با اینکه شکست برابر قطر شیرینی پیروزی اولیه برابر سوری ها را قدری زایل کرد، اما تیم ملی امید فوتبال هنوز تمامی شرایط و امکانات لازم را برای صعود از گروه اول پیکارهای انتخابی المپیک 2016 دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه حالات صعود تیم امید

با اینکه شکست برابر قطر شیرینی پیروزی اولیه برابر سوری ها را قدری زایل کرد، اما تیم ملی امید فوتبال هنوز تمامی شرایط و امکانات لازم را برای صعود از گروه اول پیکارهای انتخابی المپیک 2016 دارد.

بخش ورزشی تبیان
تیم امید

در حال حاضر قطر با 6 امتیاز صدرنشین این گروه است و ایران و سوریه هر دو 3 امتیازی و به لطف تفاضل گل دوم و سومند و چین با دو شکست در قعر جدول نشسته است.
از آنجا که از هر یک از گروه های چهارگانه چهار تیمی، دو تیم بالا می روند امیدهای ایران هنوز این شانس را دارند که با غلبه بر چین در روز آخر بالا بروند، اما چون هنوز امکان صعود حتی برای «چین صفر امتیازی» وجود دارد، بهتر است حالات مختلف این امر را فهرست وار بیاوریم. در دور آخر بازی های گروه اول، ایران با چین و قطر با سوریه مسابقه می دهند و این حالت ها متصور است.

پیروز شدن قطر و ایران:

در این حالت هر دوی این تیم ها بالا می روند و سوریه و چین حذف می شوند.

مساوی کردن قطر و ایران:

در این حالت قطر با 7 امتیاز سرگروه می شود و ایران و سوریه 4 امتیازی می شوند و ایران به دلیل پیروزی در دیدار رودررو همراه با قطری ها بالا خواهد رفت.

پیروز نشدن قطر و برنده شدن ایران:

سوریه در صورت غلبه بر قطر 6 امتیازی می شود و ایران هم با پیروزی برابر چین مجموع امتیازاتش را به عدد 6 می رساند و سه تیم 6 امتیازی خواهیم داشت. در این صورت ابتدا تفاضل گل و سپس تعداد گل های زده، دو تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

پیروز شدن قطر و پیروز نشدن ایران:

قطر با بردن سوریه 9 امتیازی و سرگروه می شود و ایران با تساوی برابر چین با 4 امتیاز بالا خواهد رفت.

پیروز شدن سوریه و ایران:

سوریه با پیروزی برابر قطر و ایران با بردن چین 6 امتیازی می شوند و اینجا هم ابتدا تفاضل گل و سپس گل های زده تیم اول گروه را مشخص می کند.

پیروز شدن سوریه و برنده نشدن ایران:

سوریه با پیروزی مقابل قطر 6 امتیازی می شود و در این حالت اگر ایران موفق به غلبه بر چین نشود، سوریه به عنوان تیم اول و قطر به عنوان تیم دوم بالا می روند.


منبع : ایران