تبیان، دستیار زندگی
شاید برای رسانه ها حضور جواد نکونام در قطر غافلگیر کننده بود اما از مدت ها قبل زمزمه هایی برای انتقال او به این کشور شنیده می شد، به همین خاطر نزدیکان این بازیکن به هیچ وجه از حضور او در قطر تعجب نکردند. کاپیتان اسبق تیم ملی حالا در شرایطی دوباره در لیگ ق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکونام با العربی قطر به توافق رسید

شاید برای رسانه ها حضور جواد نکونام در قطر غافلگیر کننده بود اما از مدت ها قبل زمزمه هایی برای انتقال او به این کشور شنیده می شد، به همین خاطر نزدیکان این بازیکن به هیچ وجه از حضور او در قطر تعجب نکردند. کاپیتان اسبق تیم ملی حالا در شرایطی دوباره در لیگ قطر حاضر خواهد شد که خیلی ها فوتبال او را تمام شده می دانستند اما او از غیرممکن ها عبور کرده تا شاید فوتبالش را خارج از لیگ ایران به پایان برساند.

بخش ورزشی تبیان
نکونام

1. جواد نکونام هفته گذشته بود که به سراغ مدیرعامل سایپا رفت و در جلسه ای به او گفت که از قطر پیشنهاد دارد و می خواهد از این تیم جدا شود. بیت ا... رضایی به او گفت که تیم به حضورش نیاز دارد و بهتر است بماند ولی با توجه به قول و قرارهای دلی که دوطرف در اول فصل گذاشته بودند، او سرانجام با جدایی نکونام موافقت کرد.
2. نکونام به هیچ وجه دوست نداشت خبر حضورش در قطر تا پیش از عقد قرارداد در اختیار رسانه ها قرار بگیرد. او از نزدیکانش خواست که این موضوع را پنهان کنند اما خبر نداشت که یکی از مسئولان باشگاه سایپا این خبر را به بیرون منتشر خواهد کرد.
3. چهارشنبه شب یکی از رسانه ها از توافق قطعی نکونام با العربی خبر داد. این در حالی است که نکونام در لحظه انتشار خبر، تازه در فرودگاه بود. او تنها در این باره گفت: «مگر من به قطر رسیده ام که با آن ها توافق کرده باشم؟» نکونام گفت: «باید به قطر بروم و با مسئولان این باشگاه رودرو صحبت کنم. اگر توافق کردیم قرارداد می بندیم ولی حالا نه.»
4. نکونام صبح پنج شنبه در باشگاه العربی حاضر شد. او در تست های پزشکی این باشگاه شرکت کرد و به خوبی این تست ها را پشت سر گذاشت. او سپس به دیدار مسئولان العربی رفت و مذاکرات آغاز شد. در این مذاکرات مسئولان العربی به نکونام گفتند که یک سال و نیمه با او قرارداد می بندند اما جواد گفت که قصد ندارد اینقدر بماند. همین مسئله تبدیل به موضوع بحث شد و دوطرف برای همکاری تا پایان فصل به توافق رسیدند.
5. نکونام بعدازظهر پنج شنبه با مهرداد پولادی در قطر دیدار داشت و حتی به خانه او رفت. در این دیدار پولادی به نکونام گفت که حتما در قطر بماند چون حضور او برای خود او بسیار مهم است. مهرداد همچنین گفت: «زندگی در اینجا هم آرام است و هم بی حاشیه. پولمان را هم که سر موقع می گیریم.»
6. نکونام دیروز هم در دوحه به دیدار کارلوس کی روش رفت و دقایقی با سرمربی تیم ملی حرف زد. در این دیدار دوطرف حتی درباره آینده جواد حرف زدند؛ این که او به تیم ملی ملحق شود. نکونام همچنین نظر کی روش را درباره حضورش در قطر پرسید. او همچنین به مربی تیم ملی گفت که برایش دوری از ایران کمی سخت است.
7. نکونام با زولا، سرمربی تیم العربی هیچ دیداری نداشت چراکه این تیم راهی امارات شده تا اردوی آماده سازی خود را در این کشور برگزار کند. او همچنین اشکان را هم ندید.
8. باشگاه العربی حاضر است برای نیم فصل 500 هزار دلار به جواد نکونام بدهد که نسبت به میزان دریافتی او در ایران خیلی بالاتر است. نکونام البته در مذاکرات به مسئولان العربی گفت که به دنبال پول نیست بلکه به دنبال حضور در تیمی است که آرامش داشته باشد و احترام او هم در این سن و سال حفظ شود.