تبیان، دستیار زندگی
در این متن مرورری داریم بر مطالب نمایش داده شده توسط بخش سلامت تبیان که طی هفته ای که به پایان رسید خدمت شما عزیزان مطرح گردید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سردرد تا برف کوری در بخش سلامت

در این متن مرورری داریم بر مطالب نمایش داده شده توسط بخش سلامت تبیان که طی هفته ای که به پایان رسید خدمت شما عزیزان مطرح گردید.

بخش سلامت تبیان
سردرد

7 درمان خانگی سردرد

شاید بتوان با یک مسکن سردرد را متوقف کرد، اما درمان میگرن و سردردهای بزرگ تر نیاز به یک استراتژی کارآمد دارد. در این مطلب هفت راه حل مهم جهت درمان این مشکل تقریبا بزرگ و روزانه ارائه شده است و بهتر است با هر بار سردرد به جای مراجعه به پزشک، خودتان در خانه مشکل را حل کنید.

ارتباط قرص های ضدبارداری با سکته مغزی

مصرف قرص های ضدبارداری خطر لخته شدن خون را افزایش می دهند. به طور کلی زنانی که قرص های ضدبارداری مصرف می کنند، در مقایسه با آنهایی که از این قرص ها استفاده نمی کنند، تقریبا 50 تا 100 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.

بچه خوره در زنان باردار

حاملگی مولار یا پوچ که در میان عوام به بچه خوره نیز معروف است، زمانی رخ می دهد که در تخم بارور شده، به دنبال بروز اختلال در لقاح اسپرم و تخمک، ناهنجاری های خاصی وجود داشته باشد. به این معنا که تخم بارورشده یا هرگز به جنین تبدیل نمی شود (که به آن مول کامل گفته می شود) یا این که به شکل غیر طبیعی رشد می کند و نمی تواند زنده بماند (مول نسبی).

ورزش و سلامتی؛ از گفته ها تا واقعیت (1)

به نظر شما ورزش کردن در صبح زود بهتر است یا عصر؟ آیا روی ورزش دراز و نشست به عنوان آب کننده ی چربی های شکمی حساب کرده اید؟ آیا تصور می کنید که هر ورزشکاری حتما باید مکمل مصرف کند؟ یا اینکه ورزش کردن در باشگاه نتیجه ی بهتری دارید؟
بدون شک چنین سوالاتی در ذهن اکثر ما که به ورزش علاقمند هستیم و یا قرار است به زودی ورزش را شروع کنیم وجود دارد. در واقع باورهای رایج زیادی در ذهن ها نقش بسته است که لازم است در خصوص صحت و سقم آنها آگاهی پیدا کنیم.

مبارزه با سرطان با معجزه ای به نام ورزش

قوی نگه داشتن بدن در دوران سرطان، به حفظ و کنترل ذهن و جسم کمک خواهد کرد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از موسسات حامی بیماران سرطانی و مراکز درمانی و بهداشتی، افراد مبتلا به انواع سرطان را به ورزش هر چه بیشتر و منظم تر تشویق می کنند.

مشکلات دهان و دندان باعث سکته مغزی می شوند

آیا می دانستید که مشکلات دهان و دندان شما می توانند فراتر از دهان تان را تحت تاثیر قرار دهند؟ معلوم شده است مراقبت از دندان ها یعنی مراقبت از سلامت کل بدن و شگفت انگیزترین ارتباطی که بین سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی وجود دارد این است که مشکلات دهان و دندان می توانند با بروز سکته مغزی هم ارتباط داشته باشند.

6 ضرر استفاده زیاد از موبایل هوشمند برای سلامتی

اسمارت فون ها یا تلفن های هوشمند! مدتی است که نامشان بر سر زبان ها افتاده که با یک لمس ساده، ما را وارد دنیایی می کند که دل کندن از آن دشوار است. بدون شک شما هم امروزه در مهمانی ها و دور همی ها شاهد هستید که همه سر به زیر شده اند و هر کس در دنیای تلفن هوشمند خود غرق شده است. متاسفانه خیلی از ما به قدری به این تلفن ها وابسته شده ایم که حتما باید آخرین مسیج رسیده از انواع گروه های شبکه های اجتماعی یا ایمیل و پیام کوتاه ها را در همان لحظه بخوانیم.
درست است که ظهور چنین ابزارهایی جزو اقتضائات دنیای مدرن است و درست که تلفن هوشمند فاصله ها را کم و معنای مرزهای جغرافیایی را از بین برده است، اما در کنار آن مشکلاتی را نیز تحمیل کرده است. برده ی دستگاه های پیشرفته و الکترونیکی شدن می تواند باعث بسط رفتارهای ضداجتماعی و افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات و بیماری ها می شود.
در این مطلب شش خطر استفاده ی مکرر و بی رویه از اسمارت فون ها برای سلامتی را عنوان می کنیم.

5 مشکل دهانی و راه حل آنها

عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان ها و مراقبت نکردن کافی از آنها باعث بروز مشکلاتی در ناحیه دهان می شود. در این مطلب، 5 مشکل دهانی و روش رفع آنها را برایتان می گوییم.

سیگاری هایی که خودشان سیگار نمی کشند

یک راست می رویم سر اصل مطلب! بدون شک سیگار شما را به کشتن می دهد. البته دور از جان تان، ولی سیگار با کسی شوخی ندارد و خیلی راحت جان می گیرد.
تراژدی ماجرا اینجاست که خیلی از افراد سیگاری نیستند، اما بدون اینکه متوجه باشند دود سیگار بقیه را استنشاق کرده و سیگاری غیرفعال محسوب می شوند. دردآورتر این است که این افراد نیز مانند سیگاری ها در معرض ترکیبات شیمیایی دود آن قرار دارند و کمابیش در معرض آسیب های جدی سیگار قرار دارند.
در این مطلب می خواهیم در خصوص سیگاری های غیرفعال صحبت کرده و روش هایی را برای مقابله با آثار مخرب آن روی سلامتی عنوان کنیم.

سریع ترین بیماری های کشنده

برخی بیماری ها در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع، به طور ناگهانی باعث مرگ افراد مبتلا می شوند. در این مطلب با پنج تا از این بیماری ها آشنا خواهید شد.

ورزش و سلامتی؛ از گفته ها تا واقعیت (2)

در قسمت اول این مطلب در خصوص باورهای رایجی مانند تاثیر ورزش صبحگاهی یا عصرگاهی یا تاثیر ورزش دراز و نشست در آب شدن چربی های شکم و غیر صحبت کرده و صحت و سقم آنها را بررسی کردیم.
در قسمت دوم این مطلب نیز خانم دکتر مژگان مقدم، دکترای تخصصی فیزیوتراپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سوءتفاهم های رایج در خصوص ورزش و سلامتی را به صورت علمی مورد بررسی قرار می دهد.

برف کوری؛ مشکلی زمستانی در کوهنوردان

برف کوری، عارضه ای است مربوط به چشم که به دلیل قرار گرفتن چشم ها در معرض بازتاب اشعه ماورای بنفش خورشید از روی سطح یخ یا برف ایجاد می شود. این عارضه زمانی رخ می دهد که کوهنوردان بدون استفاده از عینک آفتابی، در زمستان به کوهنوردی می روند.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.