تبیان، دستیار زندگی
تفنگداران دستگیر شده آمریکایی، در آب های بین المللی رها شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفنگداران دستگیر شده آمریکایی، در آب‌های بین المللی رها شدند

روابط عمومی سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرمجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲ ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است: همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» امریکا و ناوگروه هواپیمابر «شارل دو گل» فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه «در شناورهای امریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه سنگین وجود داشته است» تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه «امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند» آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.


خبرگزاری مــهر