تبیان، دستیار زندگی
بخش سیاست سایت تبیان با انتشار مقاله «دیپلماسی آل سعود موفق تر از ایران؟!» به بررسی آخرین تحرکات سیاسی عربستان در منطقه پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی دیپلماسی آل سعود توسط تبیان

ایران و عربستان

بخش سیاستسایت تبیان با انتشار مقاله «دیپلماسی آل سعود موفق تر از ایران؟!» به بررسی آخرین تحرکات سیاسی عربستان در منطقه پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، مهدی جابری در بخشی از متن این مقاله آورده است: «رژیم آل سعود که در سرزمینش نه آب دارد و نه ماهی، این روزها در حال ماهی گیری از آب گل آلود است و این کار را آنچنان با مهارت و دقت انجام می دهد که می توان از آن با عنوان "درس دیپلماسی" یاد کرد! چراکه این رژیم حامی تروریست نه تنها توانست خود را از مهلکه فاجعه منا نجات دهد بلکه اکنون با لحن بسیار طلبکارانه با ایران سخن می گوید؛ تا جایی که اگر کسی از رخدادها و حوادث تلخ امسال بی خبر باشد، تصور می کند که 500 عربستانی یکجا در ایران کشته شده اند و آل سعود اکنون در حال مجازات ایران است!
حال می خواهیم تصور کنیم که به جای کشتار ایرانی ها در قربانگاه منا، فقط 5 نفر از اتباع عربستان در ایران کشته می شدند. اصلا فرض کنید که ایران میزبان هزاران نفر از اتباع عربستان باشد و 500 نفر از آنان یکجا در چند دقیقه کشته شوند! آیا مقامات آل سعود (که البته ارزش و اهمیتی برای جان مردم خود قائل نیستند) به همین سادگی از کنار این دستاورد (!) و بهانه سیاسی می گذرند؟ قطعا این رژیم که به خاطر آتش سوزی مشکوک در سفارت خود تا این حد جنجال به پا کرده است، از فرصت مغتنم کشته شدن اتباعش در خاک ایران آنچنان سوءاستفاده می کرد که ابعاد و تبعات آن برای ایران فراتر از حد تصور است.»

علاقمندان به منظور مصالعه مقاله«دیپلماسی آل سعود موفق تر از ایران؟!» می توانند به بخش سیاست سایت تبیان مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی