تبیان، دستیار زندگی
دوم شركت "آی‌بی‌ام" در دنیای مجازی بازی اینترنتی "حیات دوم"SECOND LIFE، 12جزیره مجازی ایجاد كرده است كه كاربران می‌توانند در این بازی مجازی از آنها بازدید كنند. "حیات دوم" یك بازی اینترنتی است كه توسط شركت آمریكایی "لیندن لب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آی بی ام و بازی حیات دوم

شركت "آی‌بی‌ام" در دنیای مجازی بازی اینترنتی "حیات دوم"SECOND LIFE، 12جزیره مجازی ایجاد كرده است كه كاربران می‌توانند در این بازی مجازی از آنها بازدید كنند.

"حیات دوم" یك بازی اینترنتی است كه توسط شركت آمریكایی "لیندن لبز" ایجاد شده و در یك محیط گرافیكی سه بعدی، دنیایی مجازی را برای كاربران ایجاد می‌كند. به طوری كه كاربران می‌توانند با حضور در این دنیای مجازی تقریبا تمامی اعمالی را كه در زندگی روزمره و عادی خود انجام می‌دهند، انجام دهند و حتی به ساخت بناهای جدید، خریداری اموال مختلف، آشنایی با افراد جدید و یا حضور در بازار بورس مجازی این بازی اقدام كنند.

از زمان راه‌اندازی این بازی در سال 2003 نزدیك به دو میلیون نفر در آن عضو شده‌اند و اكنون نزدیك به 400 هزار نفر از آنان در این بازی حضور فعال دارند.

كاربران حاضر در این بازی كه دارای نام آواتارAVATARهستند می‌توانند ظاهر مجازی خود را به شكل دلخواه خود انتخاب كنند.

نكته جالب این است كه تمامی شخصیتهایی كه كاربر در طول بازی با آنها مواجه می‌شود، در حقیقت شخصیتهای مجازی هستند كه توسط افراد واقعی خلق شده و كنترل می‌شوند.

آمارهای موجود نشان می‌دهد هم‌اكنون در هر لحظه دست كم 10هزار نفر كاربر یا به عبارتی "آواتار" در "حیات دوم" آن لاین هستند.

واحد پول در بازی "حیات دوم"، "لیندن" نام دارد كه با دلار واقعی قابل تعویض است و در حقیقت كاربران این بازی برای خرید در این بازی باید پول واقعی خرج كنند.

برخی كاربران از طریق خرید و فروش اقلام مجازی در "حیات دوم" به درآمدزایی برای خود روی آورده‌اند و روزانه به طور متوسط حدود 400هزار دلار در این بازی بین كاربران مختلف رد و بدل می‌شود.

عضویت در بازی "حیات دوم" در ابتدا رایگان است ولی كاربران برای استفاده از امكانات مجازی مختلف موجود در این بازی باید مبالغی بپردازند.

بازی "حیات دوم" به تازگی مورد توجه بسیاری شركتهای بزرگ قرار گرفته و این شركتها كالاها و خدمات مجازی خود را در این دنیای مجازی تبلیغ می‌كنند.

به طور مثال شركت خودروسازی "تویوتا" از چندی پیش فروش برخی محصولات مجازی خود را در دنیای "حیات دوم" آغاز كرده و خبرگزاری "رویترز" نیز به راه‌اندازی یك آژانس خبری مجازی در این دنیا اقدام كرده است.

هم‌اكنون شركت "آی‌بی‌ام" به عنوان بزرگترین شركت رایانه‌ای با بیش از 330هزار كارمند در سرتاسر جهان، اقدام به ایجاد 12جزیره مجازی در دنیای حیات دوم كرده است.

دكتر "ایروینگ ولاداوسكی برگر" مدیر فناوری شركت "آی‌بی‌ام" اعلام كرد این شركت ممكن است حتی در آینده از دنیای مجازی "حیات دوم" برای برقراری جلسات مجازی میان كارمندان خود در نقاط مختلف جهان استفاده می‌كند.

"متئو مك‌میهن" سخنگوی شركت "آی‌بی‌ام" اعلام كرد این شركت ممكن است در آینده از بازی اینترنتی "حیات دوم" برای ارائه آموزشهای مجازی به كاربران و همچنین ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود نیز استفاده كند.

منبع : ایلنا

مطالب مرتبط :

1. خطرات زندگى الكترونیكى

2. بازی‌های رایانه‌ای؛ از خشونت تا اعتیاد

3. یك بازی واقعی

4. پیش نمای بازی PRO EVOLUTION SOCC

5. چگونه یك معتاد اینترنت را بشناسیم؟