تبیان، دستیار زندگی
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۸۳ سنت کاهش یافت و به ۳۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفت ۳۰ دلار شد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۸۳ سنت کاهش یافت و به ۳۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

بخش اقتصاد تبیان
نفت

در حالی که تحلیلگران برای کاهش پیش بینی خود برای سال ۲۰۱۶ به تقلا افتاده اند و تجار کاهش بیشتر قیمت ها را پیش بینی می کنند، افت قیمت نفت امروز نیز ادامه یافت تا میزان افت قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون تقریبا به ۲۰ درصد برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا روز سه شنبه با ۷۵ سنت کاهش نسبت به جلسه گذشته به ۳۰ دلار و ۶۶ سنت رسید و حدود ۲۰ درصد کمتر از قیمت ابتدای سال بود. قیمت نفت خام آمریکا اوایل امروز به رقم ۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۰۳ تاکنون بود.

قیمت نفت برنت نیز امروز ۸۳ سنت کاهش یافت و به ۳۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت برنت به ۳۰ دلار و ۶۶ سنت رسید که پایین ترین رقم از آوریل ۲۰۰۴ تاکنون رسید. قیمت نفت برنت نیز مانند وست تگزاس اینترمدییت در ماه ژانویه حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و در تک تک روزهای معاملات تجاری امسال افت داشته است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا روز سه شنبه با ۷۵ سنت کاهش نسبت به جلسه گذشته به ۳۰ دلار و ۶۶ سنت رسید و حدود ۲۰ درصد کمتر از قیمت ابتدای سال بود. قیمت نفت خام آمریکا اوایل امروز به رقم ۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۰۳ تاکنون بود.

ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «امسال سال خیلی جالبی در بازار نفت خواهد بود... هرچه قیمت نفت پایین تر برود، سریعتر ممکن است به یک قیمت پایه برسیم و قیمت ها ترمیم شود.»

تحلیلگران همچنین امسال پیش بینی خود از قیمت نفت را تعدیل کردند، به نحوی که موسسات بارکلیز، ماکوئیر، بانک آمریکا مریل لینچ، استاندارد چارترد و سوشیت نراله همگی روز دوشنبه پیش بینی خود از قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ را کاهش دادند.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «بدتر شدن عوامل بنیادین بازار نفت در اوایل سال ۲۰۱۶ ما را متقاعد کرده که پیش بینی هایمان برای سال ۲۰۱۶ را تا حدی تعدیل کنیم.»

«ما انتظار داریم قیمت متوسط نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو در سال ۲۰۱۶ به ۳۷ دلار برسد که پایین تر از پیش بینی قبلی ما یعنی ۶۰ و ۵۶ دلار است.»

استاندارد چارترد نیز پیش بینی کرد که قیمت ها ممکن است تا ۱۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد.


منبع : فرهنگ نیوز