تبیان، دستیار زندگی
10 تلاوت شاخص و گوش نواز با صدای خوش خوان ترین قاریان جهان اسلام
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 شاهکار تلاوت از سوره حمد + صوت

10 تلاوت شاخص و گوش نواز با صدای خوش خوان ترین قاریان جهان اسلام

شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان

مشاهیر قاریان

قرائت قرآن با صوت و لحن نیکو یکی از آداب ظاهری قرآن کریم است که مسلمانان به مراعات آن سفارش شده اند چنانکه نبی مکرم اسلام (ص) فرموده اند:« زَیِّنُوا القُرآنَ بِاَصواتِكُم »( قرآن را با صدای خود زینت بخشید.)
سفارش یاد شده شاید از آنروست که تلاوت قرآن با صوت زیبا سبب تحریک حس فطری زیبایی دوستی مخاطبان کلام وحی شده در نتیجه زمینه تدبر در آیات و باب ورود به عالم زیباییهای معنوی قرآن گشوده می شود. زیبایی قرائت قرآن به میزان خداترسی و تقوای باطنی قاری و قدرت انطباق پذیری لحن و آهنگ وی با مفاد آیه بستگی دارد؛ در این صورت است که می توان انتظار داشت تلاوت قاری قرآن درشنونده تاثیر کرده او را به وجد آورد تا بى اختیار در برابر عظمت مقام الهى به سجده فرو افتد.
از پیامبراکرم(ص)سوال شد: چه كسى با صداى زیباتر قرآن مى خواند; فرمودند: آن کس که هرگاه قرائتش را بشنوى او را از خوف خدا ترسان ببینى.
 
در راستای پیاده سازی فرهنگ تلاوت قرآن با صوت حسن، اقدامات متعددی می توان انجام داد به عنوان مثال؛ معرفی تلاوتهای ماندگار قاریان پیشکسوت و اساتید فن عرصه تلاوت قرآن یکی از مهمترین گامهایی است که می توان برداشت. اینک، گوش جان بسپارید به تلاوت سوره مبارکه فاتحه الکتاب با صدای مشاهیر قاریان جهان اسلام.

زیباترین تلاوت های سوره حمد
معمر زین العابدین(با یک نفس)بشنوید
مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمدبشنوید
مرحوم مصطفی اسماعیل محمد المرسیبشنوید
مرحوم محمد صدیق منشاویبشنوید
مرحوم الزناتیبشنوید
مرحوم متولی عبدالعالبشنوید
عبدالعزیز حصانبشنوید
مرحوم شحات محمد انوربشنوید
انور شحات انوربشنوید
حامد شاکرنژادبشنوید