تبیان، دستیار زندگی
لدر قلدری بچه‌ها تا بزرگسالی ادامه می‌یابد یک پژوهشگرمی‌گوید قلدری کودکان تنها به حیاط مدرسه ختم نمی‌شود و در برخی مواردی تا دبیرستان، دانشگاه و احتمالاً محیط کار نیز ادامه می‌یابد. به گزارش یونایتد پریس از گلاسبورو،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بچه های قلدر

قلدری بچه‌ها تا بزرگسالی ادامه می‌یابد


یک پژوهشگرمی‌گوید قلدری کودکان تنها به حیاط مدرسه ختم نمی‌شود و در برخی مواردی تا دبیرستان، دانشگاه و احتمالاً محیط کار نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش یونایتد پریس از گلاسبورو، « مارک چاپل» روان‌شناس دانشگاه «روآن» در این مطالعه دریافت، ادامه قلدری کودکان در دوران دبستان تا دوران دبیرستان و دانشگاه امری نامتعارف نیست.

این مطالعه نشان داد؛ از 119 دانشجو، 25نفر در دانشگاه مورد آزار قرار گرفته‌اند، و از این تعداد 72 درصد در دوران دبیرستان و دبستان نیز مورد آزار قرار گرفته‌اند.

برعکس، از 26 نفری که در دانشگاه قلدری می‌کردند، 8/53 درصد در دبیرستان و دبستان نیز چنین رفتاری داشته‌اند.

براساس این مطالعه، از 12 نفری که هم قلدر بودند و هم قربانی قلدرها در دانشگاه بودند، 6/41 درصد در دبیرستان و دبستان قربانی چنین رفتارهایی بوده‌اند.

به گفته چاپل، با وجود اینکه این مطالعه نشان می‌دهد رفتار زورگویانه با گذشت زمان کاهش می‌یابد یا به عبارت دیگر قلدری از دبستان تا دبیرستان و تا دانشگاه کمتر می‌شود، اما بر تداوم چنین رفتاری تا سال‌های دانشگاه تأکید می‌کند.


منبع:کیهان