تبیان، دستیار زندگی
نقطه ضعف اصولگرایان کم توجهی به آزادی های اساسی و حقوق شهروندی است و نقطه ضعف اصلی اصلاح طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل انگاری می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقطه ضعف اصلاح طلبان و اصولگرایان از زبان علی مطهری

نقطه ضعف اصولگرایان کم توجهی به آزادی های اساسی و حقوق شهروندی است و نقطه ضعف اصلی اصلاح طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل انگاری می شود.

بخش سیاست تبیان
علی مطهری

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، در نطق میان دستور خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مشارکت بالا در انتخابات آینده موجب عزت بیشتر و ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان و جلب احترام ملل دیگر نسبت به ملت ایران است، پس حتی منتقدان و مخالفان نیز شرکت کنند.
مطهری در ادامه با بیان این که دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند، اظهار داشت: نقطه ضعف اصلی اصولگرایان کم توجهی به آزادی های اساسی ملت و حقوق شهروندی است که بسیاری از بی قانونی ها و بی عدالتی ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می کنند و نقطه ضعف اصلی اصلاح طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل انگاری می شود.
این نماینده مجلس افزود: ضمن حفظ نقاط قوت این دو جریان سیاسی و پرهیز از نقطه ضعف آن ها، حضور خود در میدان سیاست را به عنوان راه سوم به دلیل نیاز جامعه امروز ایران به این جریان فکری و سیاسی، ضروری می دانیم و به همین جهت فهرست انتخاباتی ارائه خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که اولویت های مجلس دهم اقتصاد و سیاست داخلی است، اظهار کرد: مجلس نهم با همه نقاط قوت خود، در حوزه سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت، کارنامه درخشانی ندارد، از قضا رعایت حقوق ملت، در اقتصاد کشور هم اثرگذار است. مثلا آزادی مطبوعات همیشه مانع تخلفات بزرگ اقتصادی است و رانت خواری ها و اختلاس های بزرگ معمولا در دوره محدودیت رسانه ها رخ داده است، لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی یا قوه چهارم یک حکومت نامیده اند.


منبع: ایسنا