تبیان، دستیار زندگی
ران اشكان دژاگه اکنون تنها بازیکن ایرانی است كه در لیگ فوتبال آلمان وضعیت خوبی دارد. علی كریمی که از نیمكت بایرن‌مونیخ بازیها را دنبال می کند ، ، وحید هاشمیان دقایق كوتاهی فرصت حضور در تركیب هانوفر را پیدا می‌كند و مه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشكان دژاگه در تیم ملی ایران


اشكان دژاگه اکنون تنها بازیکن ایرانی است كه در لیگ فوتبال آلمان وضعیت خوبی دارد.

علی كریمی که از نیمكت بایرن‌مونیخ بازیها را دنبال می کند ، ، وحید هاشمیان دقایق كوتاهی فرصت حضور در تركیب هانوفر را پیدا می‌كند و مهدی مهدوی‌كیا با هامبورگ در قعر جدول بوندسلیگاست.

دژاگه مهاجم هرتابرلین از یك سالگی مقیم شهر برلین شده، حالا در 21 سالگی باید تیم ملی آینده‌اش را انتخاب كند. دژاگه پیش از این با جوانان آلمان در مسابقه‌های قهرمانی جوانان جهان به میدان رفته، اما خودش می‌گوید قلبش برای ایران می‌تپد.

سایت اینترنتی فاینال‌نیوز خبر داد كه او ممكن است به زودی در تیم ملی ایران بازی كند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران به این سایت گفته است كه كادر فنی تیم ملی، بازی‌های دژاگه را تایید كرده است: من هنوز بازی‌های او را كامل ندیده‌ام، اما نظر جمعی نسبت به او مثبت است و تمایل داریم به تیم ملی دعوتش كنیم. البته ما هنوز نمی‌دانیم كه او می‌تواند برای تیم ایران بازی كند یا نه. از مسوولان فدراسیون خواسته‌ایم با او مذاكره كنند، اگر نتیجه مذاكرات مثبت باشد، در اولین اردوی تیم ملی حضور خواهد داشت.

دژاگه پیش از جام جهانی یك بار به تیم زیر 23 ساله‌های ایران دعوت شد، اما آن دعوت را نپذیرفت چون انتظار داشت در تیم بزرگسالان بازی كند. امروز هم در شرایطی دعوت می‌شود كه برخی معتقدند سرنوشت فریدون زندی، كه شرایطی مشابه داشت و این موضوع باعث خواهد شد دژاگه به این دعوت پاسخ منفی بدهد.

زندی یكی از بازیكنان دورگه‌ای بود كه در جام جهانی با پیراهن ایران به میدان رفت، اما پس از تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد.

هر چند دژاگه بیش از زندی با فرهنگ ایرانی نا آشناست و این کار را برای او مشکل تر نیز خواهد کرد.