تبیان، دستیار زندگی
برای تهیه این خمیر ابتدا کاغذها را به تکه های خیلی کوچک خورد نموده سپس با آب مخلوط کرده و بعد می گذاریم آب به خورد کاغذ برود که البته چند ساعت طول می کشد سپس با نوک انگشت کاغذها را مخلوط نموده و خورد تر می کنیم پس از اینکه کاغذها به یک شکل منسجم و خمیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با خمیر کاغذی، ماسک رنگارنگ بسازید

با خمیر کاغذی، ماسک رنگارنگ بسازید

خمیر کاغذ: این خمیر از خورد شدن کاغذهای باطله و آب و مقداری چسب سریش به دست می آید. هر چقدر کاغذهای باطله نازکتر و از کیفیت پایین تری برخوردار باشند، مناسب تر می باشند. البته می توان از شونه تخم مرغ که یک بار از خمیر کاغذی بازیافتی تهیه شده، استفاده نمود.

برای تهیه این خمیر ابتدا کاغذها را به تکه های خیلی کوچک خورد نموده سپس با آب مخلوط کرده و بعد می گذاریم آب به خورد کاغذ برود که البته چند ساعت طول می کشد سپس با نوک انگشت کاغذها را مخلوط نموده و خورد تر می کنیم پس از اینکه کاغذها به یک شکل منسجم و خمیر مانند درآمد آن را از آب خارج نموده بر روی تخته ای باز می کنیم دقت کنید که آب زیادی نباید داشته باشد اگر خمیر آب زیادی داشت آب آن باید گرفته شود بعد از این کار پودر سیریش را مانند نمک بر روی خمیر می پاشیم کم کم ورز می دهیم سیریش در حدی اضافه می شود که خمیر قابلیت شکل پذیری داشته باشد ولی مانند خمیر شیرینی نمی شود که از دست جدا نشود از دست جدا می شود ولی خاصیت چسبندگی نیز دارد.

لازم به ذکر است که برای کودکان این خمیر در این مرحله به دلیل شکلش ناخوشایند است و بهتر است این کار را بزرگتر ها انجام دهند.  در ابتدا کار کردن با این خمیر شاید قدری مشکل باشد ولی پس از چند بار تمرین از آن لذت می بری برای نمونه دو تا از ماسک هایی که با این خمیر درست شده را می توانید مشاهده کنید.

منبع: پایگاه کودک و بازی، نویسنده: آقای حسین آراسته

شبکه کودک و نوجوان تبیان، تنظیم: نسرین صادقی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.