تبیان، دستیار زندگی
قطعنامه ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، علیه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به اتفاق آراء به تصویب رسید. به گزارش ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پس از دو ماه مذاكرات فشرده برای اعمال فشار غیرمنطقی بر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاخره طرح تحریم تصویب شد!


قطعنامه ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، علیه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به اتفاق آراء به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پس از دو ماه مذاكرات فشرده برای اعمال فشار غیرمنطقی بر ایران با هدف توقف فعالیت‌‏های هسته‌‏ای صلح آمیز تهران، شورای امنیت روز شنبه قطعنامه‌‏ای یك جانبه و ظالمانه‌‏ای با هدف تحریم ایران به تصویب رساند.

كشورهای اروپایی برای مقابله با مخالفت‌‏های روسیه اصلاحات پیشنهادی مسكو را در قطعنامه لحاظ كردند. در این قطعنامه ظالمانه از همه كشورها درخواست می‌‏شود از تامین آنچه كه مدعی شده است در تامین مواد و فناوری خاص می‌‏تواند در سایر فعالیت‌‏های ایران به كار رود، خودداری كنند.

این قطعنامه همچنین خواستار مسدود شدن دارایی‌‏های افراد و شركت‌‏های كلیدی در فعالیت‌‏های صلح آمیز هسته‌‏ای ایران شده است.

براساس این قطعنامه، شورای امنیت با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ظرف 60 روز آینده، اقدامات ایران را بازبینی می‌‏كند تا شاهد باشد آیا تهران فعالیت غنی سازی اورانیوم را تعلیق می‌‏كند و از سایر درخواست‌‏های آژانس پیروی می‌‏كند یا خیر.

براساس این قطعنامه، اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید كند كه تهران فعالیت‌‏های بازفراوری و غنی سازی اورانیوم را تعلیق كرده است، برای شروع مذاكرات، تحریم‌‏ها معلق می شوند و به محض اینكه شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیروی ایران از كل تعهداتش را تایید كند، تحریم‌‏ها پایان می‌‏یابد.

منبع: ایلنا

لینک مطالب مرتبط:

وزارت امور خارجه: قطعنامه غیر قانونی است!

تحلیلی جالب از روزنامه واشنگتن پست!

بیانیه مهم ایران خطاب به شورای حکام

كابوی در آخر خط

رویترز به نقل از رهبری :شکست بوش؛ پیروزی ایران