تبیان، دستیار زندگی
دوره آموزشی مقدمات تدبر در قرآن، اولین دوره از دوره های روش های تدبر در قرآن است که ضمن بیان ویژگیهای قرآن و اصول مراجعه به آن، معنای واژه تدبر را از منظر قرآن تعریف نموده و چارچوب کلی تدبر در قرآن را تبیین می نماید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوره آموزشی مقدمات تدبر در قرآن

دوره آموزش مقدمات تدبر در قرآن

قرآن کتاب خداست و برای ما مسلمان ها از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. از قدیم الایام بر سر طاقچه خانه هایمان بوده و به عنوان مایه شگون و برکت در تمامی مراسم های مقدس و مهمی چون ختم و ازدواج، حضور جدی داشته است.
اما اگر به زندگی امروزمان با دقت بیشتری نگاه کنیم، شاید رابطه ای معناداری میان مضامین قرآن و سبک زندگی ما وجود نداشته باشد. این مسئله می تواند عوامل مختلفی داشته باشد، عواملی مانند اینکه:
- قرآن را بیشتر ناظر به مطالب بنیادی و اعتقادی دانسته و آن را کاربردی و عینی نمی دانیم.
- قرآن در نظرمان از چنان جایگاه و رفعتی برخوردار نیست که در پاسخ به سوالات و دغدغه های زندگی، اولویت اول مراجعه را داشته باشد.
- به لزوم مراجعه به قرآن معتقدیم ولی روش کارآمدی برای آن نمی شناسیم.
- مراجعه عمیق به قرآن را تنها وظبفه علما و فقها دانسته و از خودمان و عموم افراد جامعه بری می دانیم.
دوره های آموزشی روش های تدبر در قرآن تلاشی در جهت رویکرد عمیق تر نسبت به قرآن است که سعی می کند با همراه نمودن انس و طهارت در کنار تدبر، وقوف انسان را در آیات و سوره های قرآن عمق بخشیده و سطح بهره مندی انسان از قرآن را ارتقاء دهد.
در این دوره ها ضمن آشنایی با مفاهیم بخش قابل توجهی از سوره های قرآن و مطالعه نکات اصلی تفسیر المیزان در خصوص آن سوره ها، با روش تدبری آن سوره نیز آشنا شده و از آن روش جهت مطالعه سوره های دیگر نیز بهره گرفته می شود.

دوره آموزشی مقدمات تدبر در قرآن
دوره آموزشی مقدمات تدبر در قرآن، اولین دوره از دوره های روش های تدبر در قرآن است که ضمن بیان ویژگیهای قرآن و اصول مراجعه به آن، معنای واژه تدبر را از منظر قرآن تعریف نموده و چارچوب کلی تدبر در قرآن را تبیین می نماید.
دستیابی به طهارت اجتماعی به عنوان یکی از اصول مهم در مراجعه به قرآن در این دوره مورد توجه بوده و برای این منظور از تدبر در سوره های مبارکه فلق، ناس، نصر، ماعون، همزه، زلزال، ضحی، انشراح و عبس در این کتاب بهره برده می شود.

روند اجرای دوره:

دوره با ارسال پیامی به صندوق پستی فراگیران و تلفن همراه آنان آغاز می شود. فراگیران می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود در سایت تبیان وارد سامانه مدیریت آموزش تبیان (lms.tebyan.net) شده و به دوره قرآنی خود وارد شوند.

محتوای آموزشی دروس از طریق این سامانه در اختیار فراگیران قرار خواهد گرفت.

در نهایت، در پایان دوره جهت ارزیابی نهایی فراگیران، آزمون نهایی برگزار شده و به فارغ التحصیلان گواهی پایان دوره از طرف موسسه تبیان اعطاء خواهد گردید.

هم چنین به نفرات برتر این دوره ها بن تخفیف برای ثبت نام در دوره های مجازی دیگر تبیان اهدا خواهد شد.

جهت ثبت نام به صفحه دوره های آموزش مجازی مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش سوالات متداول مراجعه فرمایید.

راهنمای ثبت نام در دوره های مجازی را می توانید در صفحه راهنمای ثبت نام دوره ها ببینید.

سوالات خود را در قسمت مشاوره دوره های مجازی مطرح نمایید.

مرکز آموزش الکترونیکی موسسه تبیان

بازگشت به صفحه آموزش الکترونیکی