تبیان، دستیار زندگی
تونی بلر نخست‌وزیر انگلیس از کشورهای خاورمیانه درخواست کرد تا علیه تهدید ایران متحد شوند. بلر در جریان سخنرانی خود در امارات متحده عربی گفت که رهبران میانه‌رو خاورمیانه باید علیه افراطیون متحد شوند. بلر همچنین در جم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در برابر ایران متحد شوید!


تونی بلر نخست‌وزیر انگلیس از کشورهای خاورمیانه درخواست کرد تا علیه تهدید ایران متحد شوند. بلر در جریان سخنرانی خود در امارات متحده عربی گفت که رهبران میانه‌رو خاورمیانه باید علیه افراطیون متحد شوند. بلر همچنین در جمع بازرگانان دوبی مدعی شد که ایران می‌خواهد غرب را در لبنان، عراق و فلسطین زمین‌گیر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز نخست‌وزیر انگلیس در آخرین روز از سفر خود به خاورمیانه با ادعای اینکه ایران یک تهدید استراتژیک است گفت: «ما باید تصدیق کنیم که دولت ایران و کسانی که فعلا مسئول سیاست‌های آن هستند و نه ملت آن منطقه را تهدید می‌کنند».

بلر در ادامه ادعاهای خود درباره نحوه واکنش در برابر ایران گفت: «جواب ما به ایران باید افشا کردن کارهایی که آنها انجام می‌دهند و ایجاد اتحادی برای جلوگیری کردن از آن باشد تا دست آنها را از کل منطقه کوتاه کنیم».

بلر همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از کشورها در منطقه گفت: «هنوز خیلی دیر نشده است اما باید فورا کاری انجام داد».

درخواست بلر از کشورهای عرب میانه رو برای اتحاد علیه ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که وی در روزهای اخیر گفت که فکر می‌کند در خصوص مذاکره غرب با ایران و سوریه برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ریشه ‌کنی خشونت در عراق و همچنین میزان قدرت و تمایل تهران برای بازگشت آرامش به بغداد اغراق شده است. بنابر اظهارات بلر با نقشی که ایران در حال حاضر آن را ایفا می‌کند خیلی سخت است که بتوان پذیرفت که ایران می تواند نقش مثبتی ایفا کند.

نخست‌وزیر انگلیس بعد از گفت‌وگو با حسنی‌ مبارک رئیس جمهور مصر در قاهره با انتقاد از ایران مدعی شد: «تهران از نیروهایی حمایت می‌کند که در جستجوی راهی برای بی‌ثبات کردن دولت لبنان، محمود عباس رئیس جمهور فلسطین و تحریک خشونت‌ها در عراق است».

بلر در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه ایران و سوریه یکی نیستند مدعی شد: «به نظر می‌آید که هدف ایران تخریب چشم‌اندازهای صلح، ثبات و دموکراسی است و با نقشی که ایران در حال حاضر آن را ایفا می‌کند خیلی سخت است که بتوانیم بپذیریم ایران می‌تواند نقش مثبتی ایفا کند. وی گفت اگر آنها بخواهند سازنده باشند باید تغییر کنند». بلر همچنین با رد وجود شکاف در سیاست‌های واشنگتن و لندن در قبال ایران گفت: «ماهیت قضاوت‌ها در مورد ایران یکسان است و اکثرا دیدگاه‌های مشترکی وجود دارد».

منبع: آفتاب


لینک مطالب مرتبط:

اعمال محدودیت های علمی در امریکا

"تایم" احمدی‌نژاد را مرد سال جهان اعلام نکرد

سلطه صهیونیسم در دنیای کودکان

سخنی از یک دست نشانده!