تبیان، دستیار زندگی
برنامه های استقلال برای تقویت خود در پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور به مشکلاتی برخورد کرده و دلیل آن، کمبود بودجه در باشگاه آبی است. استقلالی ها امیدوارند فردی پیدا شود یا نکته و موضوعی به دادشان برسد تا از طریق آن بتوانند نفرات مورد نظرشان برای ن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خریدهای نیم فصل آبی ها «روی هوا»!

برنامه های استقلال برای تقویت خود در پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور به مشکلاتی برخورد کرده و دلیل آن، کمبود بودجه در باشگاه آبی است.

بخش ورزشی تبیان
استقلال

استقلالی ها امیدوارند فردی پیدا شود یا نکته و موضوعی به دادشان برسد تا از طریق آن بتوانند نفرات مورد نظرشان برای نیم فصل دوم را بخرند اما راه چندان هموار نشان نمی دهد و فعلاً فهرست خریدهای مورد نظر آنها «روی هوا» و بلاتکلیف است. اخبار و اقوال در مورد صیدهای انتخابی استقلال متفاوت است اما افرادی که نام شان بیشتر در اخبار آمده، اینها هستند: داریوش شجاعیان مهاجم گلزن و جوان گسترش فولاد تبریز که گفته می شود فراز کمالوند سرمربی این تیم، با رفتن او مخالفت کرده است. بختیار رحمانی هافبک وسط تراکتورسازی که سرباز است و با اینکه خودش می خواهد آبی پوش شود، سران این باشگاه مانع این امر شده اند، رسول نویدکیا هافبک بازی ساز سپاهان که یک سال و نیم است جای برادر بزرگ و معروفش محرم نویدکیا را در این پست گرفته و به نظر می رسد محتمل ترین گزینه انتقال آبی ها است، فرناندو گابریل هافبک برزیلی فصل پیش پرسپولیس که هنوز مشغول مجادله قضایی با این باشگاه به قصد گرفتن مطالبات خود است و شاید به همین خاطر حاضر نباشد یک ماجرای مالی بدخیم تازه شامل حالش شود، وحید امیری هافبک چپ ملی پوش نفت که سرخ های تهرانی نیز او را می خواهند و مهدی ترابی مهاجم ملی پوش و گلزن سایپا که این یکی هم با جواب منفی قاطعی از طرف مقابل مواجه شده است.

چه نیازی به خرید؟!

عصر روز دوشنبه که سران استقلال جلسه ای با وزیر ورزش داشتند، با وجود اصرار گودرزی برای تأمین خواسته های سرمربی استقلال، راهی برای گشودن گره های مالی این باشگاه یافت نشد و به همین خاطر گزارش شد که پرویز مظلومی با قیافه ای درهم جلسه را ترک کرده است. ظاهراً مدیران استقلال هم بر این باورند که پرهیز از جذب این نفرات، اصلح تر است زیرا به پول کلانی برای استخدام آنها نیاز است که فعلاً کیسه آبی ها خالی از آن است. مسأله دیگری که این امر را از دید مدیران آبی غیرضروری ساخته، این است که استقلال بدون این خریدها و با نفرات فعلی اش هم صدرنشین لیگ برتر است و هم فینالیست جام حذفی و وقتی یک تیم با نفرات موجودش این طور می تازد، چه نیازی به نفرات دیگر؟

افشارزاده: جایی برای انتقاد نیست

بهرام افشارزاده دیروز به دفاع از مظلومی و ایده های او پرداخت و گفت در حالی که تیم استقلال با هدایت وی صدرنشین لیگ برتر است و در جام حذفی هم درخشیده، انتقاد از وی معنایی ندارد. شاید اشاره او به اظهارات اخیر مقداد نجف نژاد، رئیس هیأت مدیره آبی ها باشد که گفته بود بازی های پرشور و تهاجمی بهتری را از آنها توقع دارد. در عین حال سرپرست باشگاه استقلال نیز متذکر شد که فهرست ارائه شده از سوی سرمربی این تیم عملاً کلکسیونی از بهترین های لیگ و به همین سبب جذب آنها بسیار سخت است. وی گفت: اینکه هیأت مدیره باشگاه فهرست و خواسته های مظلومی را وتو کرده، اصلاً صحت ندارد و برعکس همچنان تلاش می کنیم نفرات دلخواه وی را به تیم مان بیاوریم اما باید به باشگاه های دارای این بازیکنان هم حق داد که بهترین های خود را از دست ندهند. مگر ما حاضریم امثال رحمتی، حیدری یا ابراهیمی را به سایرین بدهیم؟

سایپایی ها: «تیم »مان را به استقلال نمی دهیم

یکی از مواردی که استقلال امیدوار بود به نتیجه برسد، بحث جذب مهدی ترابی است اما این موضوع نیز دیروز بشدت گره خورد زیرا آبی ها گفته اند به جای ترابی، پروپژیچ را به سایپا می دهند که یک مهاجم کروات است و برخلاف امیدهای اولیه ای که به وی می رفت، زیاد به کار استقلال نیامده است. بیت الله رضایی، مدیرعامل سایپا دیروز چنین معاوضه ای را به کلی منتفی دانست و گفت: برای ما ترابی به مثابه یک تیم است و آبی ها چطور انتظار دارند که ما ترابی را به آنها بدهیم و به جای یک جوان 21 ساله، یک مهاجم 33 ساله را تحویل بگیریم؟


منبع : ایران