تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت سالروز شهادت دانشجویان پیرو خط امام (ره) در کربلای هویزه مراسم رونمایی از نماهنگ «ماه و تماشا» با حضور مادر شهید فرخزاد سلحشور از دانشجویان حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی که در شانزدهم دی ماه 59 در عملیات نصر در کنار شهید علم الهدی به جمع شهدای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی ماه و تماشا

به مناسبت سالروز شهادت دانشجویان پیرو خط امام (ره) در کربلای هویزه مراسم رونمایی از نماهنگ «ماه و تماشا» با حضور مادر شهید فرخزاد سلحشور از دانشجویان حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی که در شانزدهم دی ماه 59 در عملیات نصر در کنار شهید علم الهدی به جمع شهدای کربلا پیوستند، برگزار می شود.

فرآوری: سامیه امینی- بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید سلحشور

اثر ارسالی به ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار نماهنگی است با صدای «فریدون آسرایی» که باهدف گرامیداشت مادران شهدا تهیه شده است.
سید مرتضی رضوی کارگردان این اثر که در حال ساخت مستند زندگی نامه شهید سلحشور نیز است به همراه مادر شهید سلحشور و دیگر عوامل تولید مستند هم زمان با اکران در سینما فلسطین حاضر خواهند شد.
لازم به ذکر است که اکران نماهنگ «ماه و تماشا» روز سه شنبه 15 دی ماه ساعت 14 در سالن شماره 1 سینما فلسطین تهران صورت می گیرد.

شهید فرخزاد سلحشور

سلحشور علاوه بر اینکه جزو دو شهید استان فارس در تسخیر لانه جاسوسی است تنها شهید دانشجوی استان فارس در حماسه هویزه نیز هست.

شهید فرخزاد سلحشور تنها نماد غربت شهدای دانشجوی استان فارس و بهارستان هزار آلاله فسا در این حماسه ماندگار و غرورآفرین، برگ زرینی است بر تارک پاک باختگی های بزرگ مردم این خاک شقایق نشان و هماره قهرمان

و در تاریخ ثبت شده که شهید سلحشور با حضور افتخارآمیز در معرکه تن با تانک هویزه جاودانه شد. 3 سال بعد، اسفندماه 1362 پس از پاک سازی مین های دشت هویزه، شهیدان سید حسین علم الهدی، فرخ سلحشور، محسن قدیریان و دو لاله واژگون که جسمشان هست و اسمشان نیست، در 600 متری جنوب مزار شهدای هویزه، رخ نمایانده اند.
و اینک، شهید فرخزاد سلحشور تنها نماد غربت شهدای دانشجوی استان فارس و بهارستان هزار آلاله فسا در این حماسه ماندگار و غرورآفرین، برگ زرینی است بر تارک پاک باختگی های بزرگ مردم این خاک شقایق نشان و هماره قهرمان ...

عطر سلحشور

هادی فردوسی را علاقه مندان به شعر به واسطه رباعی های خلاق و متفاوتش می شناسند؛ شاعر جوانی که متولد روستای «کته گنبد» شهرستان سروستان است؛ که در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کرده اند و بعدازآن ایشان چنان به وجد آمدند که فرمودند: «فارس دارد خودش را نشان می دهد.» حتماً می دانید که مقام معظم رهبری چنین سخنی را در وصف هر کس نمی گوید بلکه غنا و قوت شعر هادی فردوسی چنان مرتبه ای از درک و شعور و هنر یافته است.
فردوسی این رباعی را برای شهید سلحشور سروده است:

چشمان کویر غرق باران شده است
دی ماه زمانه چون بهاران شده است
از عطر سلحشور و شمیم رجبی
آغوش هویزه لاله باران شده است


منابع: روابط عمومی جشنواره عمار، سایت شهدایی فسا