تبیان، دستیار زندگی
از ابتدای فصل جاری دروازه و دروازه بانان پرسپولیس یکی از سوژه های همیشگی رسانه ها بوده اند و عملکرد نه چندان خوب سوشا مکانی و ایمان صادقی باعث انتقاد کارشناسان و فوتبال دوستان و اعتراض گاه و بیگاه هواداران شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قفس توری سرخ پوشان در بن بست

از ابتدای فصل جاری دروازه و دروازه بانان پرسپولیس یکی از سوژه های همیشگی رسانه ها بوده اند و عملکرد نه چندان خوب سوشا مکانی و ایمان صادقی باعث انتقاد کارشناسان و فوتبال دوستان و اعتراض گاه و بیگاه هواداران شده است. از همان موقع گفته می شد که برانکو ایوانکوویچ رضایتی از گلرهایش ندارد و بی میل نیست در نیم فصل دروازه بانی جدید به خدمت بگیرد.

بخش ورزشی تبیان
 پرسپولیس

البته پیش از آغاز فصل صحبت از حضور علیرضا بیرانوند،  سیدمهدی رحمتی و نیلسون کوریا در پرسپولیس بود اما به دلایلی انتقال آن ها به پرسپولیس محقق نشد و پرسپولیسی ها با سوشا تمدید کردند و ایمان صادقی پدیده فصل گذشته ملوان را به خدمت گرفتند و فصل را کژدار و مریز به نیم فصل رساندند. با توجه به صعود و جهش قابل توجه پرسپولیس و حضور این تیم در بین 5 تیم بالای جدول و بالا رفتن انتظارات از سرخ پوشان مشخص بود که کادر فنی و مسئولان باشگاه بیش از گذشته به فکر ترمیم و تقویت تیم افتاده اند و یکی از نقاطی که پرسپولیسی ها سخت به دنبال تقویتش هستند دروازه است.
در حالی که در چند هفته اخیر شایعات درباره گزینه های برانکو و پرسپولیس برای پست دروازه زیاد بوده و از دروازه بانانی چون علیرضا بیرانوند، وحید طالب لو، محسن فروزان و محمدباقر صادقی به عنوان گزینه های سرخ پوشان یاد شده اما تا پیش از سفر برانکو به کرواسی برای تعطیلات نیم فصل کادر فنی و مسئولان باشگاه از در تکذیب و انکار وارد شدند و جذب دروازه بان جدید را رد کردند تا این که روز گذشته ایمان صادقی، دروازه بان دوم سرخ پوشان از قطعی شدن انتقالش به تیم دسته اولی خونه به خونه بابل خبر داد و سوشا مکانی دیگر دروازه بان پرسپولیس هم به دلیل مشکلاتی که در فضای مجازی و توسط هکر و به دنبال آن شکایت شاکی خصوصی برایش به وجود آمد بازداشت شد تا بحران، قفس توری پرسپولیس را فرا بگیرد.
اتفاقا روز گذشته و درست همزمان با این 2 رویداد رسانه ها از معاوضه سوشا مکانی و علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش نفت تهران خبر دادند تا حضور دروازه بان جوان نفت که از قضا امسال درخشش فصل گذشته را نداشته و به خاطر مشکلات و اختلافاتی که از ابتدای فصل با علیرضا منصوریان سرمربی تیمش پیدا کرده و در بیشتر بازی ها نیمکت نشین بوده و زیر سایه شیخ ویسی مانده، قوت بگیرد. همه این مسائل باعث شده او بارها در رسانه ها و فضای مجازی برای جدایی از نفت ابراز تمایل کند.
 این در حالی است که باشگاه نفت و منصوریان با وجود مشکلات انضباطی این بازیکن با جدایی اش مخالفت کرده اند و حتی در لیست مازاد نفت که چند روز پیش منتشر شد نامی از بیرانوند نبود و فقط 3 بازیکن مازاد اعلام شده بودند. گذشته از این بیرانوند بارها در مصاحبه هایش از تمایلش به حضور در استقلال پرده برداشته و حتی پیش از لیگ پانزدهم زمانی که بحث حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال مطرح بود رسانه ها از حضور بیرانوند در تیم آبی ها خبر می دادند که این بی ارتباط به علاقه این دروازه بان به استقلال نبود.
حالا اگر بحث معاوضه سوشا و بیرانوند جدی باشد 2 مشکل وجود دارد؛ رضایت نامه و استقلالی بودن بیرانوند! رضایت نامه شاید با مذاکره مسئولان 2 باشگاه حل شود اما آیا هواداران پرسپولیس که به بحث تعصبات رنگی بازیکنان تازه وارد و مصاحبه ها و موضع گیری های قبلی آن ها حساسیت خاصی دارند آیا به بیرانوند روی خوش نشان خواهند داد و آیا این بازیکن با این شرایط می تواند از حاشیه های مربوط به استقلالی بودنش در امان باشد؟
شاید اشراف به همین مسائل است که پرسپولیسی ها چند گزینه دیگر هم مدنظر دارند تا دستشان برای انتخاب باز باشد و انتخابی کم دردسرتر داشته باشند. البته حضور طالب لو که کاپیتان دوم استقلال است در پرسپولیس چشم بسته منتفی است و این را بارها خودش هم عنوان کرده اما در مورد فروزان که چندان هم بین هواداران استقلال محبوب نبود شاید جذبش چندان حاشیه ساز نباشد. با همه این ها انتخاب محمدباقر صادقی، دروازه بان ذوب آهن شاید بهترین گزینه برای پرسپولیسی ها باشد. به هر تقدیر باید دید که تکلیف دروازه بان پرسپولیس چه خواهد شد. بعید به نظر می رسد با جدایی صادقی، برانکو قدیمی پور را به چشم گلر دوم ببیند و از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که با یک معاوضه بیرانوند دروازه بان اول پرسپولیس شود.


منبع : خراسان