تبیان، دستیار زندگی
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس طی بیانیه ای با تبریک و تسلیت شهادت شهید شیخ نمر عالم اندیشمند، مجاهد راه حق، شهید بغض و جهل و کشته رژیم مرتجع و سفاک، راه روشن آن شهید والامقام را همواره پر رهرو و شهادت وی را باعث خیزش و جوشش ملت های مسلمان در محک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید بغض و جهل آل سعود

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس طی بیانیه ای با تبریک و تسلیت شهادت شهید شیخ نمر عالم اندیشمند، مجاهد راه حق، شهید بغض و جهل و کشته رژیم مرتجع و سفاک، راه روشن آن شهید والامقام را همواره پر رهرو و شهادت وی را باعث خیزش و جوشش ملت های مسلمان در محکومیت خاندان جاهل آل سعود دانست.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
 شیخ نمر

جنایتی برخاسته از کین و بغض

در ابتدای این بیانیه آمده است: اعدام ظالمانه دانشمند و مجاهد فی سبیل الله آیت الله شیخ نمر- الگو و اسوه مقاومت شیعیان شبه جزیره حجاز- توسط رژیم ضد حقوق بشری و منحوس آل سعود یک جنایت بزرگ است و به یقین این حرکت ناجوانمردانه برخاسته از کینه و بغض آنان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیروزی های شگرف جبهه مقاومت و آزادیخواهی مردم مقاوم و دلیر منطقه لبنان، فلسطین، غزه، یمن، سوریه و عراق بوده و نویدبخش زوال و اضمحلال تفکر تندرو، افراطی و وهابی تکفیری و داعشی آل سعود است.

نشانه استیصال آل سعود

در ادامه این بیانیه، آشکار شدن طینت و باطن جاهلانه رژیم آل سعود در شهادت شیخ نمر عنوان و تصریح شده است: شهادت شیخ نمر باقر النمر و قرار دادن نام این شهید بزرگوار در کنار تروریست ها، نشان از استیصال و بن بست سیاسی آن رژیم در پی تهاجم وحشیانه و ضد بشری به یمن و همچنین زبونی و ضعف حکومت آل سعود در ادامه شکست های پیاپی در سطح منطقه و شکل گیری موج آزادی خواهی مردم عربستان به ویژه شیعیان شرق آن کشور است.

نقض آشکار حقوق بشر

این بیانیه به شهادت رساندن مظلومانه مصلح بیدادگر و مجاهد سبحانی، آیت الله شیخ نمر باقرالنمر را نقض آشکار حقوق بشر، دموکراسی، آزادی بیان و اندیشه دانسته و افزوده است: اعدام شیخ نمر بار دیگر ماهیت ضد بشری آل سعود را به عنوان رژیمی ظالم، جنایتکار و خائن به اسلام و حرمین شریفین به جهانیان نشان داد و مطمئناً خون رهبر شیعیان عربستان، دامن منحوس سردمداران کفر، ظالم و مرتجع سعودی را خواهد گرفت و بیش از گذشته باعث بیداری امت اسلامی و به ویژه مردم تحت ستم شبه جزیره حجاز خواهد شد.

اعدام شیخ نمر بار دیگر ماهیت ضد بشری آل سعود را به عنوان رژیمی ظالم، جنایتکار و خائن به اسلام و حرمین شریفین به جهانیان نشان داد و مطمئناً خون رهبر شیعیان عربستان، دامن منحوس سردمداران کفر، ظالم و مرتجع سعودی را خواهد گرفت

دعوت به آگاه سازی

در پایان این بیانیه، ضمن دعوت از روشنفکران جهان، نهادهای حقوقی مدعی دموکراسی، سازمان حقوق بشر و سازمان ملل در محکومیت این عمل شنیع و جنایت آمیز آل سعود آمده است: مردم مقاوم، بصیر، هوشیار و همیشه درصحنه ایران اسلامی با شرکت در مراسم یادبود آن شهید و تجمعات قانونی، ضمن محکومیت اعمال ظالمانه و مستکبرانه رژیم سعودی و تفکر وهابی متضاد با آزادی و استقلال آن رژیم، افکار عمومی جهانیان را از همدستی و حمایت وهابیان و رژیم آل سعود از گروه های تروریستی تکفیری داعش، بوکوحرام، طالبان و... آگاه سازند.

شهادت با اتهامات واهی

گفتنی است، رژیم عربستان سعودی باوجود اعتراضات فزاینده جهان اسلام به حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی، این روحانی مبارز را به اتهامات واهی به شهادت رساند. «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر «العوامیه» در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده ای اهل علم و دین، به دنیا آمد.
نخستین بازداشت شیخ نمر به ماه می ۲۰۰۶ میلادی بازمی گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضه ای، از رژیم سعودی خواسته بود به «قبرستان بقیع» رسیدگی کرده، مذهب «تشییع» را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.
اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به ۲۳ اوت ۲۰۰۸ میلادی بازمی گردد که در شهر القطیف به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنا بر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آماده شدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می کرد، این سخنان نمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.
این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس ۲۰۰۹ میلادی بازداشت شد و البته آخرین بازداشت وی نیز نبود. شیخ نمر بار دیگر در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۳ مهرماه سال ۹۳) به اتهام انتقاد از رژیم سعودی به اعدام محکوم شد که بر اساس اعلام وزارت عربستان سعودی این حکم اجراشده است.


منابع: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خبرگزاری فارس