تبیان، دستیار زندگی
مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دفتر رییس جمهور بر ضرورت تلاش دولت جهت برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری مردم و نیز رعایت اخلاق و پرهیز از هرگونه تخریب و توهین افراد در انتخابات اسفند تاکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های انتخاباتی مراجع به دولت چه بود؟

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دفتر رییس جمهور بر ضرورت تلاش دولت جهت برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری مردم و نیز رعایت اخلاق و پرهیز از هرگونه تخریب و توهین افراد در انتخابات اسفند تاکید کردند.

بخش سیاست تبیان
مراجع تقلید

محمد نهاوندیان که از سوی حجت الاسلام روحانی برای ارائه گزارش از عملکرد دولت و رساندن سلام گرم رئیس جمهور به مراجع عظام تقلید راهی قم شده بود، توصیه ها و نصایح مراجع در مورد مسائل مختلف را نیز جویا شد.
از نکاتی که مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دفتر رییس جمهور به آن اشاره داشتند، موضوع انتخابات اسفندماه سال جاری بود. در این رابطه آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر ضرورت تلاش برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی در كشور تاكید كردند. ایشان توجه به مصالح و منافع ملی را حائز اهمیت برشمردند و ابراز امیدواری كردند تا انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات پیش رو بر همه جریانات فرض دانستند. ایشان با تاکید براینکه در انتخابات اسفندماه باید اخلاق و وحدت در كشور به نمایش گذاشته شود بیان کردند: بی اخلاقی و رفتارهای غیر دینی و اسلامی، موجب تخریب فضا خواهد بود

آیت الله جوادی آملی نیز ضمن تاکید بر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی با شكوه و فراهم كردن شرایط برای مشاركت و حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای خواستار رعایت اصول اخلاقی در رقابت های انتخاباتی از سوی كاندیداها و تلاش در جهت افزایش مشاركت حداكثری مردم در انتخابات شدند و خاطرنشان كردند: در شرایط حساس كنونی باید بسیار هوشمندانه عمل كنیم چرا كه دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد خدشه دار كردن استقلال كشور هستند. تاكید كرد.
آیت الله علوی گرگانی از دیگر مراجع عظام تقلید بود که توصیه هایی را به دولت برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو ارائه کرد. ایشان در این رابطه تاکید کرد: باید به گونه ای رفتار شود كه انتخابات با آرامش كامل انجام شده و همه كشورهای دنیا از این انتخابات الگو بگیرند.
آیت الله صافی گلپایگانی نیز رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات پیش رو بر همه جریانات فرض دانستند. ایشان با تاکید براینکه در انتخابات اسفندماه باید اخلاق و وحدت در كشور به نمایش گذاشته شود بیان کردند: بی اخلاقی و رفتارهای غیر دینی و اسلامی، موجب تخریب فضا خواهد بود.



منبع : خبر آنلاین