تبیان، دستیار زندگی
شرکت کنندگان دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با صدور بیانیه پایانی خود از مسوولان کشور خواستند نسبت به تقویت جایگاه روابط عمومی ها در سازمان های دولتی بیش از پیش اهتمام ورزیده و از تصمیمات تنزل جویانه این دستگاه مهم ارتباطی جدا اجتناب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنزل جایگاه روابط عمومی به صلاح نیست

شرکت کنندگان دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با صدور بیانیه پایانی خود از مسوولان کشور خواستند نسبت به تقویت جایگاه روابط عمومی ها در سازمان های دولتی بیش از پیش اهتمام ورزیده و از تصمیمات تنزل جویانه این دستگاه مهم ارتباطی جدا اجتناب نمایند، چون در شرایط فعلی تنزل جایگاه روابط عمومی با توجه به ماموریت های آن هیچ گاه به صلاح نبوده و نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومی،  همزمان با آیین اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که در مرکز همایش های المپیک برگزار شد، بیانیه این رویداد توسط حسین بشیر دبیر هیات علمی این کنفرانس قرائت شد .
در این بیانیه آمده است: دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی و در شرایط پیشرفت های کشور در سایه هدایت رهبری عظیم الشان انقلاب و نیز تلاش و استقامت دولت تدبیر و امید برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های جهانی برگزار می شود .
برگزاری دوازدهمین کنفرانس روابط عمومی، با تجربه های طولانی که حاصل همکاری و مشارکت وسیع استادان، محققان، مدیران، کارگزاران و همه حامیان و شرکت کنندگان در این کنفرانس است، بیانگر توانمندی، استقامت، بصیرت، هوشمندی و تعهد تک تک اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی ها است که همچنان بر تحقق عملی اخلاق اسلامی- ایران، مسوولیت پذیری و خدمت خالصانه به مردم متعهد هستند .
در این بیانیه آمده است: با گذشت دوازده سال از عمر این کنفرانس، اکنون می توان گفت که دست یابی به نظریه روابط عمومی اسلامی- ایران با داشتن تجربه های علمی و عملی بیش از هر زمان دیگر امکان پذیر شده است .
این بیانیه خاطرنشان کرده است: دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با شعار مسوولیت اجتماعی و آینده پژوهی روابط عمومی و با مشارکت و همکاری دانشگاه های مختلف، سازمان ها و نهادهای مرتبط، استادان، پژوهشگران، مدیران، کارگزاران و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی، در صدد است همگام با تحقق الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی در دهه چهارم و دهه های بعد انقلاب اسلامی، نگاهی گسترده تر و فراتر به تحولات جهانی در این حوزه مهم ارتباطی انداخته و چشم انداز جایگاه ایران اسلامی را در این زمینه مورد تثبیت قرار دهد .
این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که این کنفرانس توانسته باشد در راستای این آرمان بزرگ، با بصیرت و تدبیر کامل در ایجاد شرایط فرهنگی، اخلاقی، انسانی و در حقیقت همه آنچه که در اصول اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، در ایجاد محیط امن، فرهنگ ساز، هویت محور، دین پرور و اخلاق مدار در بکارگیری حوزه های مختلف مربوط به روابط عمومی گام بردارد و در فرایند تعالی جامعه است ایران سهیم باشد .
در این بیانیه شرکت کنندگان در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمی و تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاو اعتلای روابط عمومی ایران است را خواستار شدند .
نویسندگان این بیانیه تصریح کردند تعهد به همدلی و همزبانی در کلیه سطوح کشور، ضامن تحقق برنامه های پیشرفت اسلامی- ایرانی، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و توسعه پایدار می باشد .
در این بیانیه آمده است: توجه به شرایط کنونی کشور به ویژه در حوزه ارتباطات جهانی، ضرورت توجه به آینده نگری و آینده پژوهی را برای دست یابی به آینده ای درخشان، امنیت پایدار، تعامل آگاهانه و گسترش تعاون و همدلی در سطح کشور، منطقه و جهان را مورد تاکید قرار می دهد .
این بیانیه می افزاید فهم عمیق مسوولیت اجتماعی در حوزه روابط عمومی همراه با مسوولیت پذیری آگاهانه برای گسترش اخلاق ارتباطی، صداقت در وجهه سازی، مردم مداری، شفاف سازی در اطلاع رسانی و خدمت رسانی صادقانه به عموم مردم، وظیفه همه اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی است .
در این بیانیه آمده است: التزام به معیارهای اخلاق اسلامی برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر ایمان، اعتماد، صداقت و برابری در کلیه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومی در سطح کشور مورد تاکید می باشد از جمله مفاد این بیانیه است .
نویسندگان این بیانیه تصریح کردند همچنین بکارگیری مناسب و مفید شبکه های اجتماعی همراه با مسوولیت پذیری برای ایجاد فضای سالم ارتباطی، محتوای مفید، ارتباطات موثر، اخلاق مدار و فرهنگ ساز یک ضرورت اجتماعی و یک برنامه ای آینده نگر است .
این بیانیه می افزاید فرایند ایجاد اعتمادسازی میان مردم و کلیه سازمان ها در سطح کشور مستلزم توجه جدی و عمیق به آموزش های نظری و عملی مطلوب، تبادل تجربه های مفید، توجه به نیازهای اساسی، ایجاد فضای تبلیغاتی اخلاق مدار و صداقت در ارائه خدمات موثر است .
در این بیانیه آمده است: همکاری روابط عمومی ها و رسانه ها در کلیه زمینه ها، نه تنها باید به یک جریان مداوم، فعال و گسترده تبدیل شود، بلکه باید از هر گونه سیاه نمایی، غرض ورزی، تفرقه و اختلاف، بزرگنمایی دروغین و اغفال جامعه با نشر محتوای غیرصادقانه به دور باشد .
این بیانیه می افزاید تقویت هویت اسلامی- ایرانی، در سطح کشور، منطقه و جهان نیازمند فهم عمیق، تجربه دانش بنیان، و عمل متعهدانه است که می تواند در بهترین وجه آن در شیوه های ارتباطی سالم و اقدام آگاهانه روابط عمومی ها در سطح کشور و جهان صورت گیرد از دیگر مفاد مهم این بیانیه توسط شرکت کنندگان این کنفرانس عنوان شده است .
دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی روز یکشنبه ( ششم دیما 94) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و کشوری و حضور بیش از 600 نفر از میهمانان داخلی و خارجی دست اندرکار حرفه روابط عمومی و علوم ارتباطات در مرکز همایش المپیک برگزار شد و در پایان ضمن قرائت بیانه از برگزیدگان روابط عمومی ایران و تجلیل به عمل آمد .

تنظیم: هومن بهلولی