تبیان، دستیار زندگی
در حالیکه اکثر رسانه های خارجی و داخلی سال جدید میلادی را سال آغاز توقف تحریم های ایران نام گذاری می کنند سایت کنگره از برنامه سناتور های آمریکایی برای اعمال تحریم ها علیه ایران، گزارش می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورق برگشت؛ اعمال تحریم ها علیه ایران 

در حالیکه اکثر رسانه های خارجی و داخلی سال جدید میلادی را سال آغاز توقف تحریم های ایران نام گذاری می کنند سایت کنگره از برنامه سناتور های آمریکایی برای اعمال تحریم ها علیه ایران، گزارش می دهد.

بخش سیاست تبیان
سناتور های امریکایی

سایت آمریکایی هیل در این گزارش می نویسد: سناتورها در حال بررسی تمدید بسته ای از تحریم ها علیه تهران هستند که قرار است سال آینده منقضی شود. این مصوبه که موسوم به «قانون تحریم های ایران» است شامل مفادی علیه برنامه هسته ای ایران، موشک های بالستیک و بخش انرژی این کشور است.
 
سایت هیل در این گزارش نوشت: سناتور دموکرات «بن کاردین» از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا پیش از تعطیلی سال نوی سنا به هیل گفت: تصور می کنم احتمالاً کنگره سال آینده درباره [این قانون] اقدام خواهد کرد.

وی افزود: سناتورها طی یک جلسه در ماه دسامبر پیشنهاد کردند که تمدید تحریم های ایران را در ماه ژانویه یا فوریه بررسی کنند. آنها در تلاشند تا با «استفان مال» مسئول اجرای برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] در دولت اوباما رایزنی کنند تا به بررسی جدول زمانی احتمالی آن بپردازند.
سناتور دموکرات «کریس کونز» اوایل ماه جاری میلادی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی گفته بود: در ماه ژانویه بسیاری از اعضای کنگره خواستار تمدید سریع قانون تحریم های ایران خواهند شد.
به نوشته هیل اما ژانویه ممکن است با «روز اجرای» توافق هسته ای ایران همزمان باشد و به این ترتیب احتمالاً دولت را در موقعیتی نامناسب برای لغو تحریمهای ایران قرار دهد به موازات آنکه قانونگذاران تلاش دارند این تحریم ها را تمدید کنند.

سناتور دموکرات «کریس کونز» اوایل ماه جاری میلادی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی گفته بود: در ماه ژانویه بسیاری از اعضای کنگره خواستار تمدید سریع قانون تحریم های ایران خواهند شد. به نوشته هیل اما ژانویه ممکن است با «روز اجرای» توافق هسته ای ایران همزمان باشد و به این ترتیب احتمالاً دولت را در موقعیتی نامناسب برای لغو تحریمهای ایران قرار دهد به موازات آنکه قانونگذاران تلاش دارند این تحریم ها را تمدید کنند

حامیان تمدید قانون تحریم های ایران می گویند این اقدام لازم است تا دولت اوباما یا دولت آینده توانایی «بازگشت سریع» تحریم ها در صورت نقض توافق هسته ای از جانب ایران را داشته باشد.
بر اساس این گزارش، قانونگذاران آمریکایی در حال فشار بر اوباما هستند تا پیام صریحی به ایران ارسال کند مبنی بر اینکه او آماده است تهران را پاسخگو بداند؛ این پیام شامل حفظ قانون تحریم ها هم هست.
نشریه کنگره آمریکا نوشت: اما هرگونه تلاش برای تمدید قانون تحریم های ایران احتمالاً با واکنش دولت اوباما و برخی از همپیمانان وی در کنگره مواجه خواهد شد چرا که این نگرانی وجود دارد که ایران هرگونه تحریم جدید را نقض توافق هسته ای محسوب کند.
بر اساس این گزارش، برای آنکه قانون تحریم های ایران در سنا تمدید شود، جمهوری خواهان به چهار سناتور دموکرات مخالف توافق ایران نیاز خواهند داشت که شامل منندز، کاردین و دست کم دو سناتور دموکرات دیگر است که از توافق هسته ای حمایت کردند.
سناتورهای دموکرات «کریس کونز» و «گری پیترز» هر دو گفته اند از تمدید قانون تحریم های ایران حمایت می کنند و این در حالی است که آنها به طور خاص حمایت خود از طرح پیشنهادی کرک منندز را اعلام نکرده اند.


منبع : جام نیوز