تبیان، دستیار زندگی
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران پنجمین سالی است که با فدراسیون فوتبال کشورمان همکاری می کند اما 10 برابر تعداد سال هایی که سرمربی تیم ملی ایران بوده یا حرف از رفتن و جدایی و فسخ قرارداد زده یا این که رسانه های داخلی و خارجی از پیشنهاد تیم های باشگاهی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا کی روش از ایران نمی رود؟!

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران پنجمین سالی است که با فدراسیون فوتبال کشورمان همکاری می کند اما 10 برابر تعداد سال هایی که سرمربی تیم ملی ایران بوده یا حرف از رفتن و جدایی و فسخ قرارداد زده یا این که رسانه های داخلی و خارجی از پیشنهاد تیم های باشگاهی و ملی به مرد پرتغالی خبر داده اند. در حالی که کی روش برای استراحت و ادامه پروسه درمانش به مرخصی رفته و در پرتغال بسر می برد اما تقریبا روزی نیست که رسانه ها درباره سرمربی پرتغالی تیم ملی خبری درج نکنند.

بخش ورزشی تبیان
کی روش

تازه ترین خبر درباره کی روش حضور این مربی بین گزینه های سرمربیگری تیم روبین کازان روسیه است! ۲ روز پیش رئیس باشگاه روبین کازان با تکذیب مذاکره باشگاهش با گئورگی حاجی رومانیایی از آورام گرانت، کارلوس کی روش و الکس مک لیش به عنوان گزینه های تیمش یاد کرده است. شاید این بار به واسطه این که نام کی روش توسط رئیس باشگاه روبین کازان مطرح شده باور این خبر برای فوتبال دوستان آسان تر باشد با این حال در مورد پیشنهادهایی که به سرمربی تیم ملی شده و می شود همیشه شک و شبهه و علامت سوال هایی وجود داشته است.
کارلوس کی روش به ویژه پس از پایان جام جهانی برزیل که قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسید گویی در کانون توجهات قرار گرفت و از تیم های باشگاهی انگلیسی تا تیم های ملی آفریقایی و آسیایی همه برای جذب این مربی صاحب نام پرتغالی اعلام آمادگی و ابراز تمایل کردند. پیشنهاد باشگاه های انگلیسی منچستریونایتد، تاتنهام، کویینزپارک رنجرز، پیشنهاد یک باشگاه چینی، ابراز تمایل فدراسیون های فوتبال ژاپن، یونان، مکزیک، آفریقای جنوبی به کی روش اخباری است که در 18 ماه اخیر و پس از پایان جام جهانی درباره سرمربی تیم ملی به کرات نوشته و مطرح شده اما معمولا مشتریان سرمربی تیم ملی ایران وجود خارجی ندارند و اگر هم داشته باشند پیشنهادی مطرح نکرده اند و فقط در گمانه زنی هایشان نامی از کی روش هم برده اند. حتی اگر مشتریان کی روش مصلحت را در سکوت و پاسخ ندادن به رسانه ها می دانند شخص کی روش که ظاهرا از شرایط کار در ایران و همکاری با فدراسیون فوتبال راضی نیست و بارها دم از جدایی و فسخ قرارداد زده چرا از این همه پیشنهاد رنگارنگ استقبال نمی کند؟
اگر در ایران عرصه برای کی روش تنگ و کار کردن برای او دشوار باشد حتی یکی از این پیشنهادات وسوسه انگیز کافی است که مرد پرتغالی درنگ نکند و عطای کار در تیم ملی ایران را به لقایش ببخشد پس چرا تاکنون این اتفاق نیفتاده است؟
 با همه این سوالات ریز و درشت و ابهاماتی که درباره صحت پیشنهادات کی روش وجود دارد، برخی از رسانه های داخلی چنان با آب و تاب به پیشنهادهای نه چندان رسمی کی روش می پردازند که انگار مامور شده اند سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران را به نیمکت تیم دیگری منتقل کنند و یا این که نقش بازارگرمی را برای سرمربی پرتغالی تیم ملی ایفا می کرده و می کنند. این رویه عجیب برخی رسانه ها در حالی است که امروزه با گشت و گذار و سرچی ساده در اینترنت و رسانه های خارجی و معتبر دنیا به راحتی می توان صحت و سقم هر خبری را تایید یا رد کرد ضمن این که در بوق و کرنا کردن پیشنهادات یک مربی سرشناس هیچ توجیه منطقی ندارد.


منبع : خراسان