تبیان، دستیار زندگی
اخبار امروز را در کمتر از 2 دقیقه با هم مرور کنیم .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند خبر کوتاه داخلی 5 دی

اخبار امروز را در کمتر از 2 دقیقه با هم مرور کنیم .....

فرآوری هدایتی-بخش سیاست تبیان
ایران

-سطح آبدار دریاچه ارومیه هم اکنون 1357 کیلومترمربع است، که طی 15روز گذشته بیش از 700کیلومترمربع به سطح آبدار دریاچه افزوده شده است.

-جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار ارجاع پرونده قانون شکنی های وزارت علوم به قوه قضائیه شدند.

- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: خودروهای دودزا فک پلاک می شوند و دستور اعزام به تعمیرگاه برای آن ها صادر می شود.

- وزیر آموزش و پرورش: در مناطق محروم و دوزبانه تلاشمان بر این است که پیش دبستانی رایگان شود.

-خدایی عضو هیئت مدیره شورای کار تهران از پیش بینی هزینه 2 میلیون و 80 هزار تومانی تأمین سبد معیشت خانوار 4 نفره کارگری در سال 95 خبر داد.

-اعضای تحریریه روزنامه بهار در اعتراض به مدیریت مسئول جدید این روزنامه به طور دست جمعی استعفا دادند.

- عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: براساس آمار بهشت زهرا تعداد متوفیان در روزهای آلوده حدود ۳۰ نفر بیشتر است.

- دلایل پخش نشدن مصاحبه ظریف در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما بررسی می شود.

-عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: تصمیم گیری درباره فیلترینگ تلگرام در هفته جاری صورت خواهد گرفت.

- رئیس انجمن لوازم خانگی اظهار داشت: فرهنگیان از طرح کارت اعتباری 10 میلیونی خرید کالا انصراف دادند.

-سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: کیفیت هوای تهران امروز با شاخص ۱۳۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

- طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران از امروز کلید خورد. حرکت موتورسواران در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر، عدم استفاده از کلاه ایمنی، ایجاد صدای عمدی ناهنجار و حمل بار غیرمتعارف از جمله این تخلفات است.

-حدود 6 هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی (phd) در سطح کشور بیکار هستند و این آمار همچنان در حال افزایش است .نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مرد 12.9 درصد و برای زنان 31.3 درصد گزارش شده است. به عبارت دیگر از هر 100 مرد فارغ التحصیل 13 نفر و از هر 100 زن فارغ التحصیل 31 نفر بیکار هستند . طبق آخرین آمار منتشر شده بیشترین نرخ فارغ التحصیلان بیکار نیز در رشته های صنعت و فراوری  41.6 درصد، علوم کامپیوتر  30.4 و روزنامه نگاری و اطلاع رسانی 30.3 درصد قرار دارند.

-کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: با توجه به محدوده امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب ماندگی مدارس، فردا مدارس تهران تعطیل نخواهند بود.

-وزیر بهداشت افزایش 20 تا 30 درصدی مراجعات به اورژانس ها به دلیل آلودگی هوا را رد کرد.




منابع ایسنا- جام نیوز- عصر ایران