تبیان، دستیار زندگی
آیین افتتاحیه جشنواره «خاتم» ویژه داستان کوتاه با تقدیر از مجید مجیدی و یاسین حجازی برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره داستان کوتاه «خاتم»

آیین افتتاحیه جشنواره «خاتم» ویژه داستان کوتاه با تقدیر از مجید مجیدی و یاسین حجازی برگزار خواهد شد.

بخش کتاب کتابخوانی تبیان
جشنواره خاتم

آیین افتتاحیه جشنواره «خاتم» ویژه داستان کوتاه دوشنبه 7 دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود. در این جشنواره که برای نخستین بار از سوی موسسه شهر کتاب برگزار می شود، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق (ع) نیز همکاری دارند.
مهدی فیروزان، مدیر عامل موسسه شهر کتاب با بیان این خبر از تمامی داستان نویسان حرفه ای و غیرحرفه ای سراسر ایران دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند. وی درباره اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: همواره به عنوان یک مدیر دوست داشته ام که شهر کتاب در امور فرهنگی فعال باشد، به علاوه در شرایط کنونی و در حالی که عده ای سعی در تخریب دین اسلام و چهره حضرت محمد(ص) دارند، این ضرورت بیشتر حس می شود که همه ما تلاش کنیم تا چهره واقعی اسلام را بنابر منابع مستند و درست به دنیا نشان دهیم.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب تاکید کرد: این جشنواره به طور کلی توسط بخش خصوصی اداره می شود و هیچ کدام از محدودیت های بخش های دولتی گریبان گیر این جایزه نیست اما داستان نویسان باید به دو نکته مهم توجه داشته باشند؛ یکی مستند بودن داستان هاست یعنی منابعی که از آن برای نوشتن داستان استفاده می شود، باید سندیت داشته باشد و دوم اینکه داستان ها باید پیامی برای مردم و شرایط کنونی جامعه امروز داشته باشد

فیروزان ادامه داد: بر همین اساس هم است که از حالا در حال رایزنی با کارگردانان و فیلم سازان هستیم تا بتوانیم آنها را به خرید قصه های برتر و ساخت فیلم هایی درباره پیامبر رحمت تشویق و ترغیب کنیم.
وی افزود: اسلام، گستره بزرگی دارد و محدودیت ندارد بنابراین نه فقط در ایران بلکه در کشورهایی همچون ترکیه، مالزی، عراق و... فیلم سازانی هستند که بخواهند درباره پیامبر اکرم (ص) فیلم بسازند و داستان های این جشنواره می تواند منبع تغذیه خوبی برای همه این علاقه مندان باشد.
مدیرعامل موسسه شهر کتاب تاکید کرد: این جشنواره به طور کلی توسط بخش خصوصی اداره می شود و هیچ کدام از محدودیت های بخش های دولتی گریبان گیر این جایزه نیست اما داستان نویسان باید به دو نکته مهم توجه داشته باشند؛ یکی مستند بودن داستان هاست یعنی منابعی که از آن برای نوشتن داستان استفاده می شود، باید سندیت داشته باشد و دوم اینکه داستان ها باید پیامی برای مردم و شرایط کنونی جامعه امروز داشته باشد. بنابراین از تمامی علاقه مندان به داستان دعوت می کنم در آیین روز دوشنبه شرکت کنند.
این جشنواره، یک جایزه ویژه دارد که شامل 14 سکه تمام بهار آزادی است و 10 نفر برگزیده که نفر اول، 10 سکه، نفر دوم، 7 سکه و نفر سوم، 5 سکه بهار آزادی و هفت نفر باقی مانده، هر کدام یک سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد.
همچنین تمامی آثار برگزیده منتشر می شوند و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را که حداقل یک خط و حداکثر، 5 هزار کلمه است، به سایت این جشنواره به آدرس: www.khatamfestival.com یا www.jashnvarehkhatam.com ارسال کنند.
در مراسمی که روز دوشنبه 7 دی ماه از ساعت 10 تا 12 در تالار وحدت برگزار می شود، از مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد(ص) و یاسین حجازی، نویسنده «کتاب قاف» تقدیر خواهد شد.


منبع: فارس