تبیان، دستیار زندگی
نسل امروز ما نسل مظلوم اند به دلیل تغذیه نامناسبی كه دارند. یکی از مظلومیت های نسل امروز ما تغذیه نامناسب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس و مدرسه، فصل ٧

💠یکی از دوستان ما می گفت؛ ما یکی از كشورها رفته بودیم برای بازدید از مدارس تا وارد شدیم دیدیم ابتدای ورودی مدرسه یک جای اتاقکی است مانند سیستم خودپردازهای ما ولی كوچک تر. درش را باز كردیم دیدیم گلاب به رویتان توالت است پرسیدیم این سیستم برای چیست؟ گفتند؛ برخی از بچه هایی كه سابقه صبحانه خوردن ندارند می آیند این جا سریع از طریق ادرارشان، قند بدنشان، سایر مسائل بدنشان ارزیابی می شود كه ببینند صبحانه خورده یا نه این این قدر پر اهمیت است.

درس و مدرسه

من همیشه یکی از دعاهایی كه دارم می گویم ان شاء الله ما یک روز به یک بلوغی برسیم كه جامعه ما تمام بوفه های در مدارس تعطیل شود. خصوصا تنقلات غیر مفیدی كه توزیع می شود. حتی من می گویم آن هایی هم كه مفید است تعطیل شود به امید این كه مادر صبح با عشق و علاقه برای بچه اش لقمه بگیرد بگذارد در كیف بچه اش و بچه وقتی در محیط مدرسه می رود لقمه ای را بخورد كه مادرش برایش آماده كرده است.  میوه ای را بخورد كه مادرش برایش آماده كرده است.

یادم نمی رود هیچ وقت آن موقع من در تهران مربی بودم و مدرسه می رفتم یک روز زنگ تفریح داشتم در حیاط قدم می زدم یکی از دانش آموزان را دیدم یکی از كیسه های فریزر دستش است من رفتم نزدیک شدم نگاه كردم دیدم هویج های خورد شده، گل كلم، كاهو و سبزیجات بود. خیلی برایم جالب بود از او  پرسیدم بچه ها كه دارند از بوفه خرید می كنند شما این چیست دستت؟ گفت: مادرم هر روز این را آماده می كند. گفتم علاقه مند نیستی؟ گفت: نه مادرم چون متخصص تغذیه هم است می گوید سالم ترین تغذیه همین است.

⬅️برای همین یکی از میان وعده ها همین است وقتی می بینیم یک بخشی سبزیجات و میوه جات است، این را باید یک جایی تامین بکنیم برای بچه ها. این لطف نیست من صبح هزار تومان بگذارم در جیب بچه ام بگویم از بوفه كیک و كلوچه بخور این بی تدبیری است.

✔️یک جمله ای را اخیرا از كارشناسی می دیدم خیلی جمله جالبی بود، می گفت؛ نسل امروز ما نسل مظلوم اند به دلیل تغذیه نامناسبی كه دارند. یکی از مظلومیت های نسل امروز ما تغذیه نامناسب است. پول داریم زیاد هزینه می كنیم، ولی تغذیه شان نامناسب است.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نیلوفر یاقوتی

درس و مدرسه،  فصل 1
درس و مدرسه،  فصل 2
درس و مدرسه،  فصل 3
درس و مدرسه،  فصل 4
درس و مدرسه،  فصل 5
درس و مدرسه،  فصل 6
درس و مدرسه،  فصل 7
درس و مدرسه، فصل 8