تبیان، دستیار زندگی
زیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میزبان المپیادهای کامپیو تر و زیست شناسی خواهیم بود، گفت: در سال اخیر وضعیت خوبی در بخش المپیاد ها داشتیم و رتبه ما در تمام رشته ها تک رقمی بود و در المپیاد نجوم رتبه نخست جهان را داشتیم. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پذیرش دانش آموزان تیزهوش

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میزبان المپیادهای کامپیوتر و زیست شناسی خواهیم بود، گفت: در سال اخیر وضعیت خوبی در بخش المپیاد ها داشتیم و رتبه ما در تمام رشته ها تک رقمی بود و در المپیاد نجوم رتبه نخست جهان را داشتیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی و دوره آموزشی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور با بیان اینکه تا قبل از آذر سال ۹۳ هیچ مصوبه قانونی درباره استعدادهای درخشان نداشتیم، گفت: اکنون به عنوان یک سند قابل اتکا می توانیم مسیر آینده را براساس این سند تنظیم کنیم.

فانی با اشاره به اینکه در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲ مسیر را برای پرورش استعدادهای درخشان دیده ایم که نخست مدارس استعداد درخشان و دیگری طرح شهاب است، افزود: در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر طرح شهاب بودیم و امسال ۳۸۶ هزار دانش آموز را در طرح شهاب تحت پوشش داریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به نظام پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت: باید ببینیم به چه نسبتی دانش آموز در این مدارس جذب می شوند و نحوه جذب و پذیرش این دانش آموزان باید یکبار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره جشنواره جوان خوارزمی اشاره و عنوان کرد: در جشنواره خوارزمی به دنبال این هستیم روحیه پژوهش، نوآوری، تفکر و پرسش گری را در دانش آموزان تقویت کنیم؛ پژوهش سراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای تقویت جشنواره جوان خوارزمی است. در حال حاضر تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی به ۵۰۰ عدد رسیده است.

فانی با بیان این مطلب که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میزبان المپیاد کامپیو تر و زیست شناسی خواهیم بود، گفت: در سال اخیر وضعیت خوبی در بخش المپیاد ها داشتیم و رتبه ما در تمام رشته ها تک رقمی بود و در المپیاد نجوم رتبه نخست جهان را داشتیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ایلنا

بخش مرکز یادگیری تیبان، تنظیم: نسرین صادقی