تبیان، دستیار زندگی
پس از ده روز بی خبری از «شیخ ابراهیم زکزکی» سرانجام پلیس نیجریه اطلاعاتی درباره وی منتشر و اعلام کرد که وی در بازداشت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت «شیخ زکزکی» اعلام شد

پس از ده روز بی خبری از «شیخ ابراهیم زکزکی» سرانجام پلیس نیجریه اطلاعاتی درباره وی منتشر و اعلام کرد که وی در بازداشت است.

بخش سیاست تبیان
شیخ زکزکی،وضعیت،

پس از ده روز بی خبری از «شیخ ابراهیم زکزکی» سرانجام اطلاعاتی درباره وی منتشر شد.
بازرس کل پلیس نیجریه اعلام کرد: رهبر جنبش اسلامی نیجریه در حال حاضر در بازداشت پلیس است.
«سولومون اراسه» افزود: شیخ زکزکی در یک مرکز پزشکی تحت مداوا قرار دارد.
بازرس پلیس نیجریه این سخنان را در دیدار با اعضای یک کمیته ویژه از شورای عالی امور اسلامی نیجریه (NSCIA) اعلام کرد.

پس از بهبودی شیخ نیز تا زمان ابلاغ دستور از مقامات بالا، امکان دیدار اعضای این کمیته با وی وجود ندارد!

اعضای کمیته تلاش کردند تا محل نگهداری شیخ زکزکی را شناسایی کنند و با او ملاقات نمایند؛ اما سولومون اراسه به آنها اطلاع داد که تا زمان معالجه وی، هیچکس نمی تواند به او دسترسی داشته باشد!
بازرس پلیس نیجریه  در این دیدار که در "ابوجا" پایتخت نیجریه برگزار شد، مکرراً تأکید کرد که هیچ خطری، جان آقای زکزکی را تهدید نمی کند و روند معالجات وی بخوبی در حال انجام است.
وی در عین حال گفت: پس از بهبودی شیخ نیز تا زمان ابلاغ دستور از مقامات بالا، امکان دیدار اعضای این کمیته با وی وجود ندارد!
اعضای کمیته ویژه شورای عالی امور اسلامی نیجریه در این دیدار از پلیس این کشور خواستند که پیکر جان باختگان زاریا، برای تدفین به خانواده های آنان تحویل داده شود.
آنها همچنین این مطالبه را داشتند که تعداد دقیق شهداء و مجروحان این حادثه معلوم شود و به آسیب دیدگانی که در بازداشت هستند رسیدگی گردد.
شایان ذکر است که کمیته مذکور هفته گذشته با حضور هفت نفر، برای رسیدگی به واقعه خونین نیجریه تشکیل شده است و رسانه های نیجریه ادعا کرده اند که این کمیته سخنان دو طرف ماجرا را خواهد شنید و به شورای اسلامی نیجریه گزارش خواهد داد.


منبع:مشرق