تبیان، دستیار زندگی
روحانی طی دیدارهایی جداگانه با سفرای جدید کشورهای کره جنوبی، مالت، بوسنی و هرزگوین، اسلوونی و کامبوج در تهران دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور با سفرای 4 کشور دیدار کرد

روحانی طی دیدارهایی جداگانه با سفرای جدید کشورهای کره جنوبی، مالت، بوسنی و هرزگوین، اسلوونی و کامبوج در تهران دیدار کرد.

بخش سیاست تبیان
دیدار با روسای جمهور

حسن روحانی طی دیدارهایی جداگانه  با سفرای جدید کشورهای کره جنوبی، مالت، هرزگوین، اسلوونی و کامبوج در تهران دیدار و گفتگو کرد
روحانی در دیدار سفیر جدید مالت در تهران: اساس روابط ایران با کشورهای دیگر، احترام متقابل و منافع مشترک است
حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار "جوزف مانگفیون" سفیر جدید آکرودیته مالت در تهران، با بیان اینکه کشور مالت جایگاه جغرافیایی مناسب و جاذبه های فراوان تروریستی دارد، گفت: ایران و مالت می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روابط گسترده تری داشته باشند.
رییس جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه روابط گردشگری و ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده مردم از جاذبه های طبیعی و فرهنگی دو کشور، گفت: معرفی فرصت ها و ظرفیت های کشور مالت به سرمایه گذاران ایرانی می تواند، تحرکی را در روابط دو کشور ایجاد کند.
 رییس جمهوری با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دیگر کشورها، گفت: اساس روابط ایران با کشورهای دیگر، احترام متقابل و منافع مشترک است.
روحانی افزود: هیچ مانعی از سوی جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش مناسبات و همکاری با مالت وجود ندارد.

جوزف مانگفیون سفیر جدید آکرودیته مالت نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای، گفت: مردم ایران نشان دادند که منطق و اراده لازم برای گفتگو و دستیابی به موفقیت را دارند

وی با بیان اینکه امروز بیشتر نقاط جهان از جمله جنوب و شرق مدیترانه گرفتار معضل تروریسم هستند، گفت: در شرایط فعلی منطقه، باید در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری های نزدیک تر و گسترده تری با هم داشته باشیم، چرا که این مشکل تنها در سایه اراده جدی همه کشورها و همکاری های مشترک برطرف خواهد شد.
جوزف مانگفیون سفیر جدید آکرودیته مالت نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای، گفت: مردم ایران نشان دادند که منطق و اراده لازم برای گفتگو و دستیابی به موفقیت را دارند.
سفیر جدید مالت با اشاره به اینکه عزم و اراده دولت مالت بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است، خواستار ارتقاء سطح همکاری ها و روابط همه جانبه میان دو کشور شد.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بوسنی: ایران از گسترش و تعمیق روابط همه جانبه میان تهران- سارایوو استقبال می کند.
حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه دو کشور در زمینه های فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند، افزود: امیدواریم در دوره پساتحریم، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.
وی با اشاره به دوران سخت جنگ در بوسنی و هرزگوین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در دوران سختی و البته دوره بازسازی در کنار مردم بوسنی و هرزگوین بوده و در حال حاضر نیز از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سارایوو استقبال می کنیم.
رییس جمهوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط میان تهران- سارایوو در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند.
وی همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو ملت، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه های فرهنگی و گردشگری تأکید کرد.
«کمال مفتیچ» نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در سخت ترین شرایط در کنار مردم  بوسنی و هرزگوین بوده است،  گفت: روابط دوستانه دو کشور در سال های گذشته پایه و اساس محکمی برای تقویت روابط مشترک اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.
وی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور در ماه های آینده به جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم با افزایش روند رفت و آمدهای هیأت های تجاری دو کشور، شاهد گسترش روابط نه تنها در زمینه های اقتصادی بلکه در بخش های فرهنگی و گردشگری نیز باشیم.
 
روحانی در دیدار سفیر جدید اسلوونی: شرایط برای توسعه همکاری های تهران ٓ لوبلیانا مهیا است
حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ایگور جوکیچ سفیر جدید آکرودیته اسلوونی در تهران، ضمن ابراز امیدواری از اینکه دوران مأموریت وی منجر به شکوفایی و ارتقاء روابط تهران -  لیوبلیانا  شود، گفت: با استفاده از فرصت پسابرجام، باید  برای توسعه همکاری ها و مناسبات تلاش کنیم.
وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان، بر ضرورت همکاری های سیاسی و دیپلماتیک ایران و اسلوونی در زمینه مبارزه جمعی با تروریسم نیز تأکید کرد و افزود: امروز تروریسم به عنوان معضلی جهانی، همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی را تهدید می کند.
رییس جمهوری با اشاره به توافق هسته ای با 1+5 و رفع تحریم ها در آینده نزدیک، گفت: باید از شرایط به وجود آمده برای بهره برداری از فرصت ها و ظرفیت های ایران و اسلوونی در جهت توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور، استفاده کنیم.

حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ایگور جوکیچ سفیر جدید آکرودیته اسلوونی در تهران، ضمن ابراز امیدواری از اینکه دوران مأموریت وی منجر به شکوفایی و ارتقاء روابط تهران -  لیوبلیانا  شود، گفت: با استفاده از فرصت پسابرجام، باید  برای توسعه همکاری ها و مناسبات تلاش کنیم

"ایگور جوکیچ" سفیر جدید آکرودیته اسلوونی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان با بیان اینکه زمینه های خوبی برای توسعه مناسبات در بخش های مختلف میان دو کشور فراهم است، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دو کشور می تواند در جهت توسعه تقویت و بهبود روابط ایران و اسلوونی بکار گرفته شود.
وی همچنین از سفر وزرای اقتصاد و خارجه این کشور و نیز بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد و گفت که لوبلیانا در حال برنامه ریزی برای سفر رییس جمهور اسلوونی به ایران در آینده نزدیک می باشد.
 
روحانی در دیدار سفیر جدید کامبوج: ایران سطح همکاری های خود را با کشورهای شرق آسیا گسترش خواهد داد
حسن روحانی در دیدار «پیچخون پانها» سفیر جدید آکرودیته کامبوج با بیان اینکه مردم کامبوج به عنوان ملتی که سال ها برای رسیدن به استقلال و اهداف خود تلاش کرده اند، نزد ملت ایران شناخته شده اند؛ بر لزوم تلاش در جهت توسعه مناسبات همه جانبه تهران ٓ پنوم پن تأکید کرد و گفت: امروز خوشحالیم که کشور کامبوج در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.
روحانی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور، گفت: امیدواریم در دوران مأموریت شما پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در کامبوج به خوبی در اختیار بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایران قرار گرفته و معرفی شود.
رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری های میان ایران و کامبوج، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با ثبات در منطقه و یکی از اعضای مهم سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، علاقمند است سطح همکاری های خود را با کشورهای شرق آسیا بویژه کشورهای عضو آ.سه.آن گسترش دهد.
«پیچخون پانها» سفیر جدید آکرودیته کامبوج نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان و تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کامبوج در سازمان های بین المللی، به پتانسیل های گسترده این کشور در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: کامبوج خواستار حضور سرمایه گذاران ایرانی برای فعالیت در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی این کشور است.
 
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی: تهران و سئول باید با بهره گیری از فضای پساتوافق، روند همکاریها را شتاب دهند.
حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی در تهران افزود: شرکتهای دولتی و خصوصی کره جنوبی می توانند در بخش های مختلف از جمله نفت ، گاز ، پتروشیمی ، معادن و  خودروسازی در ایران سرمایه گذاری کنند.
رییس جمهوری به سوابق خوب همکاری های اقتصادی در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوره فعالیت سفیر جدید کره جنوبی در تهران، روابط و همکاریهای دو کشور در بخش های مختلف ، شتاب بیشتری گیرد.
وی با اشاره به توانمندی های فراوان ایران و کره جنوبی تاکید کرد که هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط تهران ٓ سئول وجود ندارد و دو کشور باید با بهره گیری از فضای پساتوافق، روند گسترش همکاریها را شتاب دهند.
«کیم سونگ هو» نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی روابط نزدیک و سودمند خود را طی 5 دهه گذشته حفظ کرده اند، اظهار داشت: فاصله جغرافیایی مانعی برای گسترش  و توسعه روابط دو کشور نبوده است.
سفیر جدید کره جنوبی با اشاره به موفقیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و توافق هسته ای میان ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد پس از این موفقیت، همکاری ها میان ایران و کره جنوبی گسترش و توسعه یابد.
وی ادامه داد:احیای جلسات مختلف و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در سطح وزرا، تشویق فعالیت های شرکت های بخش خصوصی و افزایش تجارت متقابل به پیشبرد روابط کمک خواهد کرد.
سفیر جدید کره جنوبی در تهران تصریح کرد: دولت کره جنوبی بدون از دست دادن زمان زمینه را برای حضور فعال شرکت های خصوصی دو کشور فراهم خواهد کرد.


منبع: افکار نیوز