تبیان، دستیار زندگی
تصادف روز گذشته در نزدیکی میدان فاطمی سبب سناریوی داغ برای برخی رسانه ها شد، به طوری که حواشی جدیدی را به جا گذاشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم در حاشیه یک مرگ در بیمارستان

تصادف روز گذشته در نزدیکی میدان فاطمی سبب سناریوی داغ برای برخی رسانه ها شد، به طوری که حواشی جدیدی را به جا گذاشت.

فرآوری»: ه- هدایتی - بخش اجتماعی تبیان
بیمارستان ، تصادف

راننده آمبولانسی که دیروز همزمان با حادثه تصادف دختری در میدان فاطمی، در صحنه حضور داشته است در این باره گفت: من دیروز بیماری بدحال را به بیمارستان سجاد، واقع در خیابان فاطمی می بردم که در هنگام ورود به بیمارستان، در لاین شرق به غرب، در سمت چپ ام، خانمی را مشاهده کردم که روی زمین افتاده است.

وی افزود:در هنگام تحویل مریض بدحال خودم به آی سی یو بیمارستان، به پزشک همراهم گفتم، بدو برو بیرون، یک نفر تصادف کرده است با این حرفم دکتر بالای سر مصدوم حادثه رفت. وقتی مریض خود را تحویل آی سی یو دادم ، دکتر را در لابی بیمارستان دیدم، گفتم آقای دکتر چی شد، دکتر گفت "سوپروایزر زیر بار نرفته و گفته که آمبولانس باید مصدوم را به بیمارستان دولتی منتقل کند."

این راننده آمبولانس شاهد صحنه حادثه دیروز میدان فاطمی گفت:حتی بچه های خدماتی و بیمارستان یک برانکارد هم آورده بودند، چون محل حادثه خیلی نزدیک به بیمارستان بود و می خواستند با برانکارد مصدوم را جابه جا کنند.

تناقض گویی در زمان رسیدن بیمار به بیمارستان سبب شد تا به سراغ حسن عباسی سخنگوی اورژانس برویم که وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: از زمانی که این حادثه به عوامل اورژانس منتقل شد 12 دقیقه زمان برد و هنگامی که عوامل اورژانس به سر صحنه رسیدند اقدامات لازم از سوی بیمارستان سجاد انجام شده بود

وی افزود:برای انجام کارهای نهایی تحویل بیمار در آی سی یو با دکتر بودیم که ما را پیج کردند؛ و اعلام شد؛ پرسنل آمبولانس فوری به مدیریت مراجعه کنند. به من گفتند زود مصدوم حادثه مزبور را بیاورید و آبرویمان در خطر است.

این راننده آمبولانس تصریح کرد: بیست دقیقه معطلی مصدوم در محل حادثه که در برخی از سایت ها درج شده بود درست نیست چرا که  7-8 دقیقه از دیدن مصدوم تا انتقال آن به بیمارستان سپری شد.

وی اظهار کرد: مریض را بردیم CPR و مریض برگشت، ولی بعد گویا مریض فوت کرده بود.
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت درباره فوت این بیمار گفت: شدت حادثه عامل مرگ این بیمار بوده و نمی توان گفت که کم کاری در احیا سبب فوت وی شده است.
تناقض گویی در زمان رسیدن بیمار به بیمارستان سبب شد تا به سراغ حسن عباسی سخنگوی اورژانس برویم که وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: از زمانی که این حادثه به عوامل اورژانس منتقل شد 12 دقیقه زمان برد و هنگامی که عوامل اورژانس به سر صحنه رسیدند اقدامات لازم از سوی بیمارستان سجاد انجام شده بود.
وی تصریح کرد: البته این مسئله را دقت داشته باشیم که مصدوم خونریزی شدیدی داشته از طرفی هم در چنین زمان هایی هر یک دقیقه برای شاهدان عینی به مثابه 10 دقیقه می گذرد و معمولا این زمان ها برای کسانی که از نزدیک حادثه را رویت می کنند طولانی است و این در شرایطی است که حتی شاهدان عینی به دلیل شرایط حادثه نمی توانند به خوبی خونسردی خود را حفظ کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

سلامت مردم در گرو جامعه پرستاری و پزشکان است. باید در انتشار چنین اخباری دقت کنیم زیرا اگر کادر درمان، پرستان و پزشکان دلسرد شوند این در ارائه خدمات آنها اثرگذار است و در نهایت امر، مردم هستند که ضرر می کنند. تا زمانی که جرمی ثابت نشده است، نام بردن از پزشک و پرستار به عنوان خاطیان امر درمان صحیح نیست

طبق اعلام مسئولان مصدوم از ناحیه سر دچار جراحات شدیدی شده بود که این زمان ها هیچ کمکی در زنده ماندن وی نمی کرد و هیچ گونه کوتاهی از سوی بیمارستان رخ نداده است.
ای کاش قانون های نانوشته ای باشد که همه خود را ملزم به انجام آن بدانند که در هنگام بروز حوادث اینچنینی بدون نیاز به هماهنگی با ارگانی اقدامات لازم انجام شود و شاهد چنین حوادثی در سطح جامعه نباشیم.
همچنین سیدحسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به تصادف روز گذشته در میدان فاطمی و مرگ یک دختر جوان در مقابل بیمارستان توضیح داد: گزارش این حادثه صبح امروز به دست من رسید. روزانه ده ها نفر در اثر حوادث این چنینی جان خود را از دست می دهند و هر هفته در جاده های کشور بیش از سقوط یک هواپیما کشته می شوند. مطالب مطرح شده در یکی دو ماه اخیر یک عملیات روانی علیه وزارت بهداشت است که یک مهندسی پشت آن وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم از خدمات وزارت بهداشت رضایت دارند، ادامه داد: وقتی اخباری این چنینی از مرزهای ما خارج می شود و از تلویزیون های بیگانه منتشر می شود باید بدانیم که اهدافی پشت آن وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سلامت مردم در گرو جامعه پرستاری و پزشکان است. باید در انتشار چنین اخباری دقت کنیم زیرا اگر کادر درمان، پرستاران و پزشکان دلسرد شوند این در ارائه خدمات آنها اثرگذار است و در نهایت امر، مردم هستند که ضرر می کنند. تا زمانی که جرمی ثابت نشده است، نام بردن از پزشک و پرستار به عنوان خاطیان امر درمان صحیح نیست.


منابع: قطره / الف / میزان