تبیان، دستیار زندگی
رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی آنچه هدف 3 دهه ای اش بود را محقق کرد و با ترور سمیر قنطار آنچه را که در 30 سال حبس و زندان نتوانسته بود محقق نماید، تحقق بخشید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت سمیر قنطار؛ پیروزی یا شکست مقاومت؟

رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی آنچه هدف 3 دهه ای اش بود را محقق کرد و با ترور سمیر قنطار آنچه را که در 30 سال حبس و زندان نتوانسته بود محقق نماید، تحقق بخشید.

هاتف پور رشیدی - بخش سیاست تبیان
سمیر قنطار،

سمیر قنطار از اعضای حزب الله لبنان که در سال 1978 به اسارت اسرائیل در آمده بود و در سال 2008 در جریان عملیات الرضوان که مربوط به تبادل اسرای حزب الله و رژیم صهیونیستی بود، آزاد شد. از این تاریخ گام های بلندی از سوی وی در حزب الله لبنان و تشکیلات مردمی آن برداشته شد که اساسی ترین محور حضور در جبهه سوریه و مبارزه با نیروهای تکفیری بود. این نقش تا بدانجا جالب توجه و مهم بود که مانع از پیشروی گسترده نیروهای تکفیری و داعش شد و زمینه را برای آزادی بسیاری از مناطق تحت اشغال این نیروها فراهم آورد. از همه مهمتر این فعالیت حزب الله در کنار نیروهای ایرانی سبب شد خدشه و آسیبی هرچند کوچک و جزئی به حرم مطهر حضرت زینب (س) وارد نشود. کینه و عداوتی که رژیم صهیونیستی از این تدابیر و اقدامات در خود آکنده بود به هیچ روی بر آزادگان جهان نامعلوم و غیر مکشوف نیست همانگونه که اطلاعات و شواهد حکایت از آن دارد که داعش و نیروهای تکفیری عملا از طریق رژیم صهیونیستی ترغیب و تجهیز می شوند و اطلاعات استراتژیک در اختیار آنان قرار می گیرد.

سمیر قنطار از اعضای حزب الله لبنان که در سال 1978 به اسارت اسرائیل در آمده بود و در سال 2008 در جریان عملیات الرضوان که مربوط به تبادل اسرای حزب الله و رژیم صهیونیستی بود، آزاد شد. از این تاریخ گام های بلندی از سوی وی در حزب الله لبنان و تشکیلات مردمی آن برداشته شد که اساسی ترین محور حضور در جبهه سوریه و مبارزه با نیروهای تکفیری بود

اوضاع نامناسب سوریه سبب شده است که رژیم صهیونیستی بتواند در این منطقه جولانگاهی برای خود دست و پا کند و هر ازچندگاهی با حملات هوایی ضرباتی را به نیروهای مقاومت وارد آورد. آخرین نمونه این اقدام تروریستی که کاملا دولتی و جهت دار می باشد، حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی به ساختمان مسکونی 9 طبقه در شهرک جرمانا واقع در جنوب دمشق است که منجر به شهادت سمیر قنطار و 9 فرمانده نظامی سوری است. این حمله رسما توسط رژیم صهیونیستی تائید شد و در کمال وقاحت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خوب است افرادی مثل سمیر قنطار هرگز در جهان ما نباشند. اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان این رژیم نیز در استقبال از ترور سمیر قنطار مدعی شد که این یک عدالت تاریخی است، قنطار تروریست بود و هیچ روزی مسیر تروریسم و کشتن را رها نکرد. منطقه بدون او امن تر است. برخی از مسئولان رژیم صهوینستی نیز از این عملیات توریستی استقبال کردند و بر خلبان حمله کننده درود فرستاده اند. جای بسی تعجب است که چرا چشم و گوش جهانیان بر این اقدامات تروریستی بسته شده است و در هر گوشه جهان محور مقاومت به عنوان تروریست معرفی می شود؟ سمیر قنطار مبارزی بود که برای استقلال و شرفش جنگید اما امروز کسانی که او را ناجوانمردانه ترور کرده اند، او را تروریست می نامند. واقعا بر سر عقل و فهم جهانی چه آمده است که یارای تمیز سره از ناسره را ندارد و از روی رعب و وحشت و یا از روی برخی منافع زودگذر چشم را بر واقعیت بسته است؟ بی شک آنچه امروز مد نظر رژیم غاصب اسرائیل است از بین بردن محور مقاومت در منطقه می باشد که تاکنون به نتیجه نرسیده است. مقصد اسرائیل از این ترور نیز روشن است. رژیم صهیونیستی هدفی جز نابودی محور مقاومت که امروز سوریه نماد و نماینده آن است، ندارد اما سوریه همواره با شکست مخالفان، بر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش پیروز خواهد شد. امری که تاکنون به عینه مشاهده شده و خفت حامیان ظلم را در بر داشته است. سمیر قنطار نماد آزادی لبنان و پیروزی مقاومت است. با شهادت سمیر قنطار، نه تنها محور مقاومت از هم نخواهد پاشید بلکه سمیرهای جدید ظهور خواهند کرد و پیروزی را برای مقاومت عیان خواهند کرد.