تبیان، دستیار زندگی
این تراکنشها با مشتری کاری ندارد و پولی بابت این عملیات بانکی از مشتری اخذ نمی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تراکنش کارت خوان ها به ضرر مشتری یا فروشنده؟

این تراکنشها با مشتری کاری ندارد و پولی بابت این عملیات بانکی از مشتری اخذ نمی شود.

بخش اقتصاد تبیان
کارتخوان

کریمی سخنگوی بانک مرکزی گفت: این تراکنشها با مشتری کاری ندارد و پولی بابت این عملیات بانکی از مشتری اخذ نمی شود.
وی در رابطه با دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده از اول دی ماه بیان کرد: زمانی که مردم از دستگاه های کارتخوان POS برای خرید استفاده می کنند، مبلغ خرید در حساب بانک ها رسوب می کند و باقی می ماند. بانک ها در ازای هر تراکنش یا خریدی که از طریق دستگاه POS انجام می گیرد باید حدود 500 تا 2500ریال به شرکت عرضه کننده دستگاه POS کارمزد پرداخت کنند.

در این گزارش آمده است: «دولت آمریکا که بر حمایت از تجارت بین المللی با ایران تاکید دارد، به حاکمان این کشور اطمینان داده است که نسبت به قانون جدید وضع شده در آمریکا که محدودیت هایی را بر کسانی که به ایران سفر می کنند اعمال می کند، نگران نباشند

وی افزود: این کارمزد از حساب افراد به عنوان خریدار کم نمی شود بلکه بانک ها باید آن را پرداخت کنند.
 مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درباره تأثیر این دستورالعمل بر کاهش تقاضا برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی گفت: این دستورالعمل تأثیر بر تقاضای مردم از خدمات الکترونیکی بانک ها ندارد. در واقع، این یک مبادله داخلی بین بانکها است و به حساب مردم و صاحبان فروشگاه ربطی ندارد.
گفتنی است؛ بنابر دستورالعملی که بانک مرکزی دهم آذرماه به بانک ها ابلاغ کرده است از این پس بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین 500 تا 2500 ریال کارمزد پرداخت کند.


منبع: خبرگزاری میزان