تبیان، دستیار زندگی
هیئت های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یک جا کار خود را انجام می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیات اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکی شدند

هیئت های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یک جا کار خود را انجام می دهند.

بخش سیاست تبیان
مقیمی

ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در ۲۰۷ حوزه اصلی و ۱۰۶۳ حوزه فرعی آغاز شده است.
مقیمی با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: امروز با دستور وزیر کشور هیئت های اجرایی مجلس کار خود را آغاز کردند و در 27 حوزه اصلی و 1063 حوزه فرعی ثبت نام از کاندیداها را انجام می دهند.

مقیمی در رابطه با صلاحیت کاندیداها نیز گفت: هیئت های اجرایی در مجلس خبرگان تنها کار ثبت نام را انجام می دهند و صلاحیت ها در اختیار شورای نگهبان است لذا معتمدین همه وقت خود را برای تایید صلاحیت ها در مرحله اول آماده هستند

وی افزود: ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز در 207 حوزه اصلی انجام خواهد شد و هم زمان نیز ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری صورت می گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: هیئت های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یک جا کار خود را انجام می دهند.
مقیمی در ادامه تصریح کرد: همه فرمانداری ها که جزو 207 حوزه اصلی هستند امکانات وسیعی را فراهم کردند تا تراکم تعداد داوطلبان مشکلی را برای ثبت نام آنان ایجاد نکند.
مقیمی در رابطه با صلاحیت کاندیداها نیز گفت: هیئت های اجرایی در مجلس خبرگان تنها کار ثبت نام را انجام می دهند و صلاحیت ها در اختیار شورای نگهبان است لذا معتمدین همه وقت خود را برای تایید صلاحیت ها در مرحله اول آماده هستند.
وی گفت: کاندیداهایی که می خواهند در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ثبت نام کنند باید اصل شناسنامه، کپی از تمام صفحات، 10 قطعه عکس 3*4، تکمیل پرسشنامه، ارائه تصویر و کپی پایان خدمت، استعفا از شغل و سمت در پست و مقام، اتکا و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و تابعیت کشور جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، نداشتن سوء مسئولیت، صلاحیت جسمانی و مدرک کارشناسی ارشد و سن حداقل 30 و حداکثر 75 سال باشد.
وی افزود: تاکنون 25 نفر از صبح امروز تاکنون جهت ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور مراجعه کردند.



منبع : خبرگزاری دانشجو