تبیان، دستیار زندگی
دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان - خرمشهر با قهرمانی بیمه رازی به پایان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیمه رازی قهرمان جام باشگاه های جهان شد

دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان - خرمشهر با قهرمانی بیمه رازی به پایان رسید.

بخش ورزشی تبیان
بیمه رازی

فینال جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان درحالی بین 2 تیم بیمه رازی ایران و دیناموی ارمنستان برگزار شد که شاگردان حسن رنگرز در این دیدار درحالی که یک کشتی گیر کم داشتند و بشیر باباجان زاده را به دلیل دیسکالیفه شدن در ارنج خود نمی دیدند، موفق شدند تیم دینامو را با حساب 5 - یک شکست داده و با اقتدار جام قهرمانی را در ویترین افتخارات خود جای دهند تا نماینده ارمنستان به نایب قهرمانی بسنده کند.
دیسکالیفه شدن باباجان زاده اما در نوع خود ماجرای قابل تاملی داشت. 2 تیم بیمه رازی و دوکوهه اندیمشک درحالی در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که مبارزات این مرحله به دلیل درگیری لفظی بین بشیر باباجان زاده و مسعود نعمت چکانی به جنجال کشیده شد. ماجرا از آن جا شروع شد که در مبارزه وزن 130 کیلوگرم بین بشیر باباجان زاده از بیمه رازی و مسعود نعمت چکانی از اندیمشک در حالی که باباجان زاده یک- صفر پیش بود، نعمت چکانی زمانی که برای اجرای فن تعادلش را از دست داد و به زمین افتاد، باباجان زاده نیز خود را روی او انداخت که با واکنش شدید نعمت چکانی مواجه شد و این امر درگیری لفظی شدیدی را بین این 2 کشتی گیر ایجاد کرد.
در ادامه، کادر فنی پدیده دوکوهه اندیمشک به نتیجه اعتراض کردند که مورد موافقت قرار نگرفت و به دلیل بالا گرفتن شدت درگیری لفظی بین 2 کشتی گیر داوران هر 2 فرنگی کار را دیسکالیفه کردند. اما این پایان ماجرا نبود چرا که زمانی که 2 کشتی گیر قصد ترک تشک را داشتند، در حاشیه تشک با یکدیگر درگیر شدند که برخی تماشاگران و افراد دیگر در این درگیری مداخله کردند اما در نهایت با حضور نیروهای انتظامی و کادر فنی تیم دوکوهه اندیمشک، فضای مسابقه آرام شد. ناگفته نماند که کمیته انضباطی فدراسیون کشتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.
حمیدرضا اورسجی نماینده کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با تاکید بر محرومیت قطعی کشتی گیران خاطی گفت: «بلافاصله پس از پایان مسابقات در جلسه کمیته انضباطی با حضور باباجان زاده و نعمت چکانی و البته مربیان 2 تیم این موضوع را بررسی خواهیم کرد. ضمن این که محرومیت 2 کشتی گیر سنگین وزن قطعی است.»
علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی هم در واکنش به این اتفاق گفت: «کشتی گیران خاطی به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد تا در خصوص آن ها تصمیم گیری شود.»
 البته این رقابت ها صرف نظر از حواشی ناخوش آیند، میهمانان بزرگی داشت که از جمله آن ها می توان به حضور آقای خاص کشتی فرنگی ایران در سالن مسابقات اشاره کرد. محمد بنا درحالی به عنوان تماشاگر ویژه راهی خرمشهر شده بود که نتوانست تنها به دیدن رقابت ها اکتفا کند و نهایتا اقدام به کوچ فرنگی کاران از جایگاه تماشاگران کرد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، کشتی گیران بیمه رازی را مقابل تیم ارمنستانی از روی صندلی کمیته فنی با فریاد کوچ کرد. اوج فریادهای بنا زمانی بود که امید نوروزی برای کشتی گرفتن روی تشک آمد که در این زمان فریادهای حمایتی بنا بیش از پیش بلند شده بود. گفتنی است در این رقابت ها به تیم های اول تا سوم به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ هزار دلار جایزه نقدی تعلق گرفت.

رده بندی

1. بیمه رازی ، 2 . دیناموی ارمنستان، 3 . پدیده دوکوهه اندیمشک، 4 . بوداپست تی اف مجارستان، 5 . سینا صنعت ایذه، 6 . اس پریموگا اوکراین، 7 . پتروشیمی اروند، 8 . ان اس آکادمی بلغارستان، 9 . مناس قرقیزستان، 10 . اسکای تاجیکستان، 11 . مراکش، 12 . آلپ ارسلان ترکمنستان.


منبع: خراسان